پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

جلیلی: جنگ نظامی برای دشمن هزینه دارد

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 697523
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه امروزه آمریکا رسماً اعلام می‌گوید که فشار حداکثری اقتصادی راهبرد مبارزه‌اش با ایران است، گفت: دشمن می‌داند اگر این جوانان وارد عرصه‌های اقتصادی و صنعتی شوند چه موفقیت‌هایی را به ارمغان می‌آورند.
جلیلی: جنگ نظامی برای دشمن هزینه دارد
به گزارش جهان نيوز، سعید جلیلی شب گذشته در یادواره شهدای مدافع حرم و شهدای مسجد انصارالرضا (ع) نیشابور اظهار داشت: امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود به بهتر بودن مردم زمان خودشان از زمان پیامبر(ص) شهادت می‌دهد، حال که 40 سال از انقلاب می‌گذرد و مردم پای‌کار انقلاب هستند این جمله امام را درک می‌کنیم، همه دشمنان با تمام توان خود می‌آیند تا انقلاب ما جشن 40 سالگی خود را برگزار نکند، ولی امروز دشمنان ما به این اذعان می‌کنند که مردم ایران مردمی ویژه هستند و این مایه افتخار ماست.

وی تصریح کرد: وقتی رئیس‌جمهور آمریکا به همه رسانه‌ها اعلام می‌کند که با مردم ایران مشکل دارد یعنی دشمن می‌فهمد که این ملت با انقلاب خود چه عزت و استقلالی را برای خود به ارمغان آورده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در کشورهای دنیا مخالفانی علیه آمریکا بوده‌اند، ولی آمریکا رفتار آن‌ها را مشخص می‌کرد، در ایران مردم خواستار ملی شدن نفت بودند، ولی آمریکا با کودتا نگذاشت، در کشورهایی مانند مصر نیز در سال‌های اخیر دقیقاً همین اتفاق افتاد و خواسته‌های مردم از بین رفت.

جلیلی ادامه داد: همان منطق قدیمی استکبار که چون قدرت بیشتری دارم باید دیگران به حرفم گوش کنند هنوز وجود دارد، ولی آمریکا با پدیده‌ای روبرو شده که نمی‌تواند آن را درک کند، پدیده‌ای که این کشور متوجه می‌شود با بیشترین توان خود یعنی حمله نظامی نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: همه این افتخارها به‌ واسطه کلمه لا اله الا الله است. دو رئیس‌جمهور اخیر آمریکا مکرر تکرار می‌کردند که ما قدرت مطلق جهان هستیم و اعلام کرده‌اند که در 100 سال آینده باید هنوز رهبر جهان باشیم، امروزه آمریکا رسماً اعلام می‌گوید که فشار حداکثری اقتصادی راهبرد مبارزه‌اش با ایران است و درست در همین‌جا به حرفش دقیق عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن تمام توانش را گذاشت و از قوی‌ترین ابزارش یعنی ترساندن استفاده کرد تا دیگر کشورها با ایران کار نکنند، خیلی از این کشورها که ادعای قدرت دارند به‌ صراحت می‌گویند که از آمریکا می‌ترسند.

ترامپ رسماً گفت «داعش» را اوباما و کلینتون ساخته‌اند
جلیلی بیان کرد: ترامپ رسماً گفته است که داعش را اوباما و کلینتون ساخته‌اند، روزی که اوباما قصد ترک کاخ سفید را داشت رسماً بیانیه داد که نتوانستیم علیه ایران در سوریه پیروز شویم، دلیل این پیروزی نترسیدن و نگران نشدن از قدرت دشمن ذیل نام «الله» است.

عضو شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ما در خلیج‌ فارس کشتی انگلیسی را به خاطر یک تخلف متوقف می‌کنیم، در حالی که امام خمینی (ره) گفته بودند که سیاست‌های بسیاری کشورها با حرکت کشتی‌های انگلیس تغییر می‌کند.

وی عنوان کرد: بعد از تجاوز پهپاد آمریکایی آن را ساقط می‌کنیم و آن‌ها هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهند، دلیل پیروزی ما نترسیدن است.

جلیلی تصریح کرد: دشمن در‌ عرصه نظامی دست‌هایش را بالا آورده،‌ 8 سال دفاع مقدس در ایران، 8 سال جنگ سوریه، جنگ‌های ۳۳، ۲۲ و ۱۱ روزه اسرائیل علیه فلسطین را همیشه به یاد دارند و دیگر اشتباهات خود را تکرار نمی‌کنند، رژیم اسرائیل دیگر مانند گذشته نیست که با کوچک‌ترین حمله‌ای قسمتی از فلسطین و دیگر کشورها را جدا کند، بلکه به دلیل الگوی مقاومت ایران که در منطقه به وجود آمده و تکثیر پیدا کرده، با شکست‌های پی‌ در پی مواجه می‌شود.

جنگ نظامی برای دشمن هزینه دارد؛ به دنبال فشار اقتصادی هستند
عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: دشمن چون مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس را دید دیگر جرأت نمی‌کند به ایران حمله کند، امروز عرصه نظامی برای دشمنان هزینه بسیار زیادی دارد، بنابراین با فشار اقتصادی سعی در به‌زانو درآوردن ایران دارند.

وی با اشاره به میدان امروز جنگ، تصریح کرد: دشمن می‌داند اگر همان نیرو، تفکر، توان و افتخارات دفاع مقدس به عرصه اقتصاد، کشاورزی و صنعت وارد شود دیگر‌ نمی‌تواند جلو ایران را بگیرد، دشمن می‌داند وقتی از فروش سلاح به ایران جلوگیری به عمل‌آورده، ولی امروز سلاح‌های بالستیک و نقطه‌زن داریم به چه مفهومی است، دشمن می‌خواست یک سانتریفیوژ هم نداشته باشیم، اما امروز در علوم هسته‌ای خودکفا هستیم.

جلیلی با اشاره به رشادت‌های شهدا و دانشمندان هسته‌ای، بیان کرد: در مذاکرات «ژنو ۲» نیاز به سوخت هسته‌ای با ‌غنای ۲۰ درصد برای راکتور تحقیقاتی تهران داشتیم و در مذاکرات این نیاز را مطرح کردیم، ولی آن‌ها قبول نکردند، آنجا گفتیم که خودمان آن را می‌سازیم، ولی آن‌ها باور نمی‌کردند که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش شهید شهریاری در این موفقیت‌ها، بیان کرد: ‌شهید شهریاری سوخت ۲۰ درصد را ساخت و ما در دور بعد با سوخت 20 درصد حاضر شدیم، شهید شهریاری می‌دانست که اسمش در لیست سیاه «سیا» است، ولی نترسید و کارش را انجام داد.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: دشمن می‌داند اگر این جوانان وارد عرصه‌های اقتصادی و صنعتی شوند چه موفقیت‌هایی را به ارمغان می‌آورند، اگر کسی تحریم را بی‌اثر کند، معنایش این است که دیگر دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی علیه ایران کند.

جلیلی عنوان کرد: امروز نیرویی که در هر جا کار می‌کند باید اقتضائات زمانی و مکانی را ببینند، هر فردی باید در این جنگ اقتصادی برای خودش نقش مشخص و معینی انتخاب کرده و آن نقش را به بهترین نحو ایفا کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا انقلاب اسلامی با قدرت دشمنان خود را سرکوب خواهد کرد تروزیست های دمکرات و کومله و منافقین و .... نمونه ها در انقلاب داریم