کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جنگ دارا و ندار در لیگ برتر ایران

19 مرداد 1398 ساعت 8:49

نوزدهمین دوره لیگ برتر یک ویژگی خاص دارد و آن هم فاصله طبقاتی بسیار زیاد از نظر مالی بین تیم های لیگ برتری است.


به گزارش جهان نیوز، نوزدهمین دوره لیگ برتر هفته گذشته قرعه کشی شد اما هنوز تاریخ رسمی برای شروع مسابقات اعلام نشده با این حال اخبار غیر رسمی حکایت از آن دارد که روز 28 و 29 مرداد به احتمال فراوان لیگ برتر آغاز خواهد شد. مسابقات فصل آینده فوتبال باشگاهی ما یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن هم فاصله طبقاتی زیاد بین تیم های لیگ برتری از نظر مالی و امکاناتی است.


برخی از تیم ها بودجه ای حداقلی برای مسابقات دارند و برخی دیگر حتی برای سفرها  و اقامت شان در هتل در طول مسابقات ممکن است با مشکلات مالی مواجه شوند. فراز کمالوند سرمربی تیم پارس جنوبی روز گذشته در گفت و گو با فارس اعلام کرد: «کل بودجه این باشگاه برای لیگ نوزدهم رقمی در حدود 10 میلیارد تومان است که هزینه مسافرت ها و پروازها نیز جز این بودجه محسوب می شود. این در حالی است که به گفته همین سرمربی برخی بازیکنان در لیگ برتر برای یک فصل مسابقاتی در کشورمان قرار است 10 میلیارد تومان دستمزد بگیرند.»

با این صحبت ها به نظر می رسد برخی تیم ها در لیگ نوزدهم زیر خط فقر روزگار می گذارنند و حتی همان بودجه حداقلی نیز ممکن است به موقع به آنها تزریق نشود اما در سویی دیگر باشگاه هایی هستند که فقط برای یک بازیکن 10 میلیارد تومان پول می دهند!  پیدا کردن تیم های بی پول لیگ تلاش زیادی نمی خواهد. تیم هایی مثل نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی جم، شاهین شهرداری بوشهر، نساجی مازندران، ماشین سازی تبریز را می توان جز تیم هایی بدانیم که بودجه هنگفتی برای خرج ندارند و به قول معروف با سیلی صورت شان را سرخ نگه می دارند تا در لیگ برتر حضوری آبرومند داشته باشند اما در سوی دیگر میدان تیم هایی هستند که بازیکن 10 میلیارد تومانی استخدام می کنند. قطعا چنین باشگاه هایی دغدغه ای برای پول ندارند.

حضور مربیان مشهور و گرانقیمتی هم مثل کالدرون، استراماچونی، دنیزلی هم مشخص می کند که کدام تیم ها قرار است حضوری پر قدرت در لیگ نوزدهم داشته باشند.

با این شرایط به نظر می رسد شاهد جنگ دارا و ندار در فصل آینده فوتبال خواهیم بود البته برخی باشگاه ها نیز مثل سایپا و پیکان اگر چه جز باشگاه های صنعتی محسوب می شوند اما بودجه آنها نیز در حدی نیست که بخواهند ریخت و پاش داشته باشند و این بودجه فقط به حد یک زندگی متوسط کفاف آنها را می دهد. کافی است به خریدهای این دو باشگاه نیز نگاهی بیندازید تا بدانید این دو باشگاه خودرو ساز فقط به دنبال جایگاهی مناسب در میانه های جدول هستند.

با این شرایط دور از انتظار نیست که تیم هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان،تراکتورسازی تبریز، شهر خودرو را مدعی اصلی قهرمانی لیگ نوزدهم بدانیم لیگی با فاصله طبقاتی بسیار زیاد! که مدعیان قهرمانی آنها مشخص است.
 
منبع: فارس


کد مطلب: 697478

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697478/جنگ-دارا-ندار-لیگ-برتر-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com