پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

نجات اسحاق جهانگیری از انتهای دره!

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 697459
اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در جایگاه کاندیدای پوششی صراحتاً گفت که نماینده جریان اصلاح طلب است.
نجات اسحاق جهانگیری از انتهای دره!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «اظهارات دوپهلوی معاون اول درباره یک شائبه» نوشت: «در حالی که روزنامه آفتاب یزد دوروز پیش در گزارشی با اشاره به قهر و شایعات چندین باره استعفای اسحاق جهانگیری از غیبت این روزهای وی انتقاد کرده و این غیبت را ناشی از بی‌اختیاری اسحاق جهانگیری و واگذاری میدان به جریان رقیبش درپاستور یعنی محمود واعظی، نوبخت و سایر اعتدال و توسعه‌هاها ارزیابی کرده بود و این حاشیه نشینی را نوعی سرخوردگی، بی‌تفاوتی و یاس معاون اول نسبت به آینده دانست، دیروز اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: اختیارات من خوب است و راضی هستم.»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این اظهارات جهانگیری در حالی مطرح می‌شود که او پیشتر با صراحت اظهارداشته بود:"تاکنون اجازه برکناری منشی خود را هم نداشته‌ایم چه‌طور انتظار دارید راه برویم و برکناری یک مدیر را امضا کنیم." از سویی از همان سال ۹۶ تا کنون بارها موضوع استعفای او نیز مطرح شده بود. جهانگیری دراین روزها به حاشیه نشینی روی آورده و با سکوت، دوران معاون اولی خود را پشت سر می‌گذراند بی‌آنکه واکنشی در سطح این جایگاه از خود نشان دهد».

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در جایگاه کاندیدای پوششی صراحتاً گفت که نماینده جریان اصلاح طلب است. پس از روی کارآمدن دولت دوازدهم، طیف اصلاح طلب جهانگیری را مهمترین نماینده خود در دولت معرفی کرد. جهانگیری معاون اول و به عبارتی نفر دوم دولت بود. در سوی مقابل کارنامه دولت اصلاً قابل دفاع نبود. بنابراین اصلاح طلبان که یدطولایی در شانه خالی کردن از مسئولیت دارند، پروژه «خروج قهرمانانه جهانگیری» را کلید زدند.

اما این ترفند طیف اصلاح طلب با بازخورد منفی افکارعمومی مواجه شد. «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب- مهر ۹۷- در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دیرشده آقای جهانگیری» نوشت: «اگر شرط کردند و معاون اولی را پذیرفتند در این صورت در اولین لحظه‌ای که خلاف آن را دیدند باید کناره‌گیری می‌کردند و اگر شرط نکردند که هیچ ادعایی نمی‌توانند داشته باشند. در هر صورت هنگامی که شواهد روشن حکایت از آن داشت که نه‌تنها مجموعه اقتصادی همسو با معاون اول نیستند بلکه دایره تنگ‌تر شده است، تنها فرصت را برای کناره‌گیری از دولت از دست داد و هنگامی که حوادث دی‌ماه ۱۳۹۶ رخ داد، این فرصت بیشتر از پیش از دست رفت و پس از اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی دیگر نه‌تنها نمی‌تواند چنین کند، بلکه معلوم نیست که نتایج مثبتی از کناره‌گیری احتمالی‌اش به دست آورد».

عبدی در ادامه نوشت: «وضعیت آقای‌جهانگیری مصداق خودکرده را تدبیر نیست شده است. باید همان پارسال تابستان تصمیم نهایی را می‌گرفت. یا استعفا می‌داد یا به طور کلی در مقام یک معاون اول معمولی انجام وظیفه می‌کرد و هیچ مسوولیت مستقیمی را نمی‌پذیرفت و درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز اظهارنظر نمی‌کرد. متاسفانه حالا دیگر برای هر اقدامی خیلی دیر شده است».

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
...