کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهم‌ترین خواسته مردم از سپاه پاسداران

18 مرداد 1398 ساعت 16:18

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امنیت اولین خواسته بلاواسطه ملت است و مردم ما به رغم مشکلات و چالش‌های ناشی از جنگ و فتنه اقتصادی دشمن در سال‌های اخیر هیچگاه پژواک صدای بیگانگان نشده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سفر به استان کرمانشاه درجمع فرماندهان نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف، با قدردانی از مجاهدت های وصف ناپذیر و همت های حیرت آور یگان های مختلف مهندسی و عملیاتی این نیرو برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در قله‌های رفیع و صعب العبورترین مناطق مرزی در غرب کشور گفت: نیروی زمینی سپاه پس از دفاع مقدس، به اقتضای شرایط و مقتضیات فراروی کشور در حوزه امنیت و تهدیدات، مشق مقابله با دشمن در صحنه جنگ های محتمل آینده را در چارچوب دکترین دفاعی کشور، آموخته اند و به ویژه طی دو دهه اخیر با راه اندازی و استقرار قرارگاه‌های عملیاتی و منطقه‌ای در جای جای کشور، با اقدامات جهادی و انقلابی خود ،امنیت خوب و در تراز بالایی را همراه با سایر نیروهای مسلح برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده است.

 
سرلشکر سلامی با تاکید بر این‌که کشور بدون مرزهای مستحکم کشور نیست به ویژه، کشوری مانند ایران که با تهدیدات نزدیک، قوی، متنوع، متراکم و گسترده روبرو است تصریح کرد: اولین سپر دفاعی که باید نفوذ ناپذیر باشد مرزها است. در واقع  مرز هویت استراتژیک ملی است و نقش راهبردی در راهبردهای کلان نظام و کشور دارد.

وی نقش نیروی زمینی سپاه در دفاع از مرزها را در کنار سایر نیروهای مسلح حساس و راهبردی ارزیابی و نیازمند توسعه و پیوند با پدیده ها و دستاوردهای پیرامونی دانست و خاطرنشان کرد: تهدیدات و واقعیت‌های پیش روی منطقه اقتضا می‌کند این نقش پذیری ها و پیوند متناسب با امتداد جغرافیای جدید امنیتی در غرب آسیا مورد همت قرار گیرد.

سرلشکر سلامی پاسگاه‌ها و برج‌های مراقبت مرزی را از نمادهای حاکمیت مرزی نظام و ملت عظیم الشأن ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: استقرار یگان‌های دفاعی، رزمی و مراقبتی در مرزها صرفاً برای نگهبانی و مرزبانی نیست، بلکه این حضور از نشانه‌های مهم اعمال و بروز حاکمیت در این مناطق دارد که در جای خود بسیار مهم و حائز اهمیت است.
فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: تا هرجا که اقتدار ایجاد می‌شود آن جا مرزهای حاکمیت است و همه دشمنان آن را نشانه عزم، اراده و آمادگی ما برای برخورد با تهدیدات تلقی می‌کنند.

وی اشراف و تسلط مرزی و تحت کنترل قرار دادن کلیه تحرکات گروهک های تروریستی و معاندین نظام حتی در آن سوی مرزهای کشور را یک دستاورد بزرگ برای نیروی زمینی سپاه و موجب خرسندی، آرامش و اطمینان مردم عزیز ایران به ویژه در استان‌های مرزی توصیف و افزود: به فضل الهی راهبرد امنیت پایدار مردم محور و استفاده از ظرفیت های بومی در امنیت سازی در جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور، وضعیت معکوسی در استان های این مناطق ایجاد کرده است و با حاکمیت امنیت و آرامش در این مناطق، ضد انقلاب و تروریست‌های مخل امنیت کشور امروز در حضیض ضعف و ذلت قرار دارند و مردم این مناطق مواجه هوشمندانه و قاطعانه با آنها دارند.

فرمانده کل سپاه درخشش اقدامات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه معیارها و استانداردسازی زندگی، رفاه و اشتغال را ناکافی و نیاز تداوم و توسعه اقدامات همه دستگاه‌ها در این حوزه قلمداد و تاکید کرد: امنیت اولین خواسته بلاواسطه ملت است و مردم ما به رغم مشکلات و چالش‌های ناشی از جنگ و فتنه اقتصادی دشمن در سال‌های اخیر هیچگاه پژواک صدای بیگانگان نشده‌اند و این از آیات عظمت و بزرگی ملت ایران  و در عین حال دشمن‌شناسی آنان است.

سرلشکر سلامی همراهی و حمایت مردم از سپاه به ویژه در شرایط خاص و حساس را نعمتی الهی برای این نهاد انقلابی محسوب و یادآور شد: دلربایی  باور و دستور  کار سپاه است و کارکردهای افتخارآمیز این نهاد طی چهار دهه اخیر نشان داده است اول باید بر قلب‌های مردم نفوذ و در دل های آنان جاری شد تا بستر شکوفایی و تعالی در کشور به ویژه برای ما فراهم تر شود.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: مرزداران سپاه باید در مرزها بمانند، حضور شما عطر امنیت و حس آرامش و رفاه مردم می‌دهد. مدنیت امنیت می‌آورد و تمامی قاعده‌های نظام همانند مرکزیت و پایتخت کشور بایستی در دورترین مناطق و استان‌های میهن اسلامی جاری شود و بر اساس باورهای دینی و انقلابی خود و درسی که در مکتب ولایت فقیه و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای آموخته‌ایم، اجازه نخواهیم داد افول و نزولی در نسبت مردم با سپاه در نقاط دور دست کشور حادث شود.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 697427

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697427/مهم-ترین-خواسته-مردم-سپاه-پاسداران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com