سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

هوای چهار شهر ناسالم است

چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 697296
مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هوای شهرهای تهران با شاخص ۱۰۱، یزد ۱۰۷، زابل ۱۲۴ و اصفهان ۱۳۵ ، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
هوای چهار شهر ناسالم است
به گزارش جهان نيوز، شینا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: هوای شهرهای بجنورد با شاخص ۱۷، رشت ۳۰، ساری ۳۰، سمنان ۳۱، قزوین ۳۷، اردبیل ۳۸، ایلام ۴۲، شهرکرد ۴۳، سنندج ۴۴، ارومیه ۴۵، زنجان ۴۶ و کرج ۴۸ در شرایط پاک قرار دارند.

وی اظهارداشت: همچنین هوای شهرهای تبریز با شاخص ۵۸، یاسوج ۶۵، خرم آباد ۶۷، اهواز ۷۵، مشهد ۷۶، قم ۷۷، کرمانشاه ۷۹، بندرعباس ۸۵، همدان ۹۱، اراک ۹۲ و شیراز ۹۶ در شرایط قابل قبول قرار دارند.

انصاری درباره وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته گفت: آلاینده‌های منو اکسید کربن با شاخص ۲۹ در شرایط پاک، دی اکسید گوگرد ۱۱ پاک، ازن ۱۰۱ ناسالم برای گروه‌های حساس، دی‌اکسید نیتروژن ۸۶ قابل قبول، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون ۷۹ قابل قبول و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون ۹۳ قابل قبول است.

وی به مقایسه وضعیت کیفی هوای تهران از ابتدای امسال تا ۱۶ مرداد پرداخت گفت: در این مدت ۲۵ روز پاک، ۹۰ روز قابل قبول، ۲۴ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم  بود که در مدت مشابه سال گذشته ۸ روز پاک، ۱۰۶ روز قابل قبول و ۲۶ روز ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

روز گذشته هوای شهرهای اصفهان با شاخص ۱۰۱، اراک ۱۰۶ و تهران ۱۳۹ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشتند.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی امروز به ایرنا گفته بود که در سه روز آینده در نوار شرقی وزش باد خواهیم داشت که در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل باد و گرد و خاک همراه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *