کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دیدگاه‌های جدید محمدرضا باهنر:

اگر وارد برجام نشده بوديم كليه تحريم‌ها وجود داشت/ تا زمان ظهور امام زمان(عج) ديگر نباید از اصل عدم كفايت رييس‌جمهور استفاده کنیم

16 مرداد 1398 ساعت 9:23

اگر ما برجام را امضا نكرده بوديم همه تحريم‌ها پابرجا مي‌ماند. البته من تخصصي در سياست خارجي ندارم


گروه سیاسی جهان نیوز: محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام جمهوري اسلامي در اظهاراتي در برنامه جهان‌آرا در پاسخ به اظهارات مجري كه معتقد بود رهبر انقلاب مخالف برجام بودند، اظهار كرد: «شما فكر مي‌كنيد حضرت آقا اگر در مملكت نهايتا تصميمي بگيرند كسي هست كه بتواند خلاف آن عمل كند؟ ناراضي بودن و رضايت كامل نداشتن با مخالف بودن خيلي فرق مي‌كند».

مجري برنامه در ادامه اين سخنان باهنر گفت: «ولي وزير امور خارجه ما مخفيانه با سناتور ديدار مي‌كند و بعد خبر آن منتشر مي‌شود.» باهنر پاسخ داد: «مخفيانه نبوده است.»

مجري برنامه پاسخ داد: «خودشان گفته‌اند كه مخفيانه بوده است.» باهنر گفت: «اين مخفيانه از ديدگاه نظام يا از نظر كوچه و بازار؟» در همين حال مجري برنامه گفت: «قرار شد مجلس پيگيري كند كه مخفيانه از ديد نظام بوده است يا خير؟» باهنر در اين هنگام بيان كرد: «اين ظلم به رهبري و نظام است. نظام ما خوشبختانه موفق است و طرفدار در كشور دارد. من فكر مي‌كنم شما از آن ۱۰ متر اوليه هستيد كه اگر بگوييم كلاه بياوريد سر مي‌آوريد. نظام يك استراتژي دارد و با ياري خدا همان‌گونه كه رهبري فرمودند رژيم صهيونيستي تا ۲۵ سال آينده ديگر نمي‌تواند ادامه دهد اما اين به اين معنا نيست كه فردا همه ‌چيز را با موشك خراب كنيم.»

اين عضو مجمع تشخيص در بخش ديگري از اظهارات خود درباره برخي درخواست‌ها براي بررسي طرح عدم كفايت رييس‌جمهوري، اظهار كرد: «زماني كه رييس‌جمهوري قبلي (احمدي‌نژاد) خانه‌نشيني كرد، يك سري از دوستان تند او گفتند عدم كفايت سياسي او را مطرح كنيم و بايد او را زمين بزنيم. اما بنده با اينكه از مخالفان احمدي‌نژاد بودم، مي‌گفتم به هيچ‌ وجه نبايد اين اتفاق بيفتد. دولت روحاني هم در اواخر دوره اول و اوايل دوره دوم عده‌اي مي‌گفتند چرا بايد بگذاريم تا ۱۴۰۰ بماند و بايد قضيه را تمام كنيم كه بنده مي‌گويم از اين اصل عدم كفايت رييس‌جمهور بعد از انقلاب يك دفعه استفاده كرديم كه آن هم براي بني‌صدر بود كه نوش جانش و حقش بود اما معتقدم تا زمان ظهور امام زمان(عج) ديگر از اين اصل استفاده نكنيم.»

اين نماينده مجلس نهم شوراي اسلامي در ادامه درباره برجام نيز گفت: «در حال حاضر بنده از برجام دفاع مي‌كنم. همين امروز هم بنده معتقد هستم ما از برجام خارج نخواهيم شد مگر زماني كه به اين جمع‌بندي برسيم كه منافع برجام كمتر از هزينه‌هاي آن است و چون هنوز به اين نقطه نرسيده‌ايم از آن خارج نمي‌شويم. زماني كه به اين نقطه برسيم ما و نظام تصميم مي‌گيريم از برجام خارج شويم. سياست خارجي ما در عرصه ديپلماسي فعال بوده و معتقدم آقاي ظريف جزو بهترين وزراي خارجه كشورمان است اما معتقدم سياست خارجي ما يك اشتباه استراتژيك كرد و آن اين بود كه تمام سبد ظرفيت‌ اجراي خود را در مذاكرات با ۵ كشور گذاشت، در حالي كه ما ۲۰۰ كشور داريم.»

او با بيان اينكه كليه متن برجام را مطالعه كردم و آن را يك اتفاق جامع مي‌بينم، گفت: «اگر ما برجام را امضا نكرده بوديم همه تحريم‌ها پابرجا مي‌ماند. البته من تخصصي در سياست خارجي ندارم بلكه مي‌گويم يك شاكله‌اي به نام برجام داريم كه اگر وارد آن نشده بوديم كليه تحريم‌ها وجود داشت. اين دروغ است كه در قلب رآكتور اراك بتون ريخته شده است. ما نشان داديم كه اگر قرار باشد از برجام خارج شويم در يك مدت زمان مشخص مي‌توانيم به قبل از برجام برگرديم و كسي در آن ترديدي ندارد. اما اگر در برجام نرفته بوديم يك اتفاق و وحدت جهاني عليه ما وجود داشت كه ايران به دنبال ساخت بمب هسته‌اي است.»


کد مطلب: 697213

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/697213/اگر-وارد-برجام-نشده-بوديم-كليه-تحريم-ها-وجود-زمان-ظهور-امام-عج-ديگر-نباید-اصل-عدم-كفايت-رييس-جمهور-استفاده-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com