جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کشف بیش از ۸۰۰ تن موادمخدر در کشور

سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 697140
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بیش از ۸۰۰ تن انواع موادمخدر در کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: این موضوع نشان دهنده عزم جدی کشور برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
کشف بیش از ۸۰۰ تن موادمخدر در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار مسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در کارگاه توانمندسازی با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که با همکاری سازمان بسیج رسانه البرز صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و خانواده‌های آن‌ها در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی استان البرز برگزار شد، گفت: امروز تلاش‌ها و عملکرد نیرو‌های فعال در عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر کشور ایران به عنوان مظهر عدالت خواهی و پاکی‌ها زبان زد هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف بیش از ۸۰۰ تن انواع موادمخدر در کشور در سال گذشته خبر داد و افزود: این موضوع نشان دهنده عزم جدی کشور برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بوده و سه هزار و ۸۱۴ شهید و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ جانباز که سلامتی خود را در این مسیر از دست داده اند حاکی از تلاش بی وقفه در این راه است.

زاهدیان با تأکید بر اینکه امروز جنگ نرم در بستر مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود و در این حوزه مواد مخدر بیشترین تلفات داشته است، اظهار کرد: تأثیرات ناشی از مواردی مانند طلاق و جرائم پرخطر نیز ریشه در مصرف موادمخدر دارد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب آسیب مواد مخدر را به عنوان نخستین آسیب دانستند، بیان کرد: استان البرز به عنوان ایران‌کوچک تمام اقوام را در خود جای داده و به واسطه شرایط خاصی که در حاشیه نشینی این استان حاکم است، بستر‌های تولید جرم نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اذعان کرد: تلاش می‌کنیم اقدامات نیروی انتظامی در البرز موجب کاهش اعتیاد و در نهایت آسیب‌های وارده به مردم شود و بتوانیم شرایط را در نقاط مختلف به حد مطلوب برسانیم.

زاهدیان نقش رسانه‌ها را در کاهش اثرات اعتیاد و مواد مخدر غیر قابل انکار دانست و مطرح کرد: اصحاب رسانه می‌توانند در بخش شناساندن مواد، تأثیرات و عواقب مصرف موادمخدر و نیز پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشند و نقش مهمی را ایفا کنند.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مواد مخدر هر روز در حال دگردیسی و تغییر است و جرائم مرتبط، شکل و انواع و نقاطی که جرم در آن به وقوع می‌پیوندد بر اثر عملیات‌های ما با تغییراتی مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه آغوش پلیس برای یک تعامل مثبت دو جانبه با اصحاب رسانه در جهت رفع مشکلات مردم باز است، گفت: پلیس وظیفه تأمین امنیت را دارد و اصحاب رسانه به عنوان امین مردم در تولید امنیت ما را یاری کنند؛ در واقع تولید امنیت وظیفه خبرنگاران و حفظ آن وظیفه ماست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *