جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم شد

دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 697026
هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد.
هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم،‌ کیفیت هوای تهران با شاخص 102 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار دارد. این رقم میانگین شاخص کیفیت هوا در 12 ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌هاست.

همچنین نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان می‌دهد همراه با افزایش تابش نور خورشید تا نیمه روز و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش های فتوشیمیایی، طی برخی ساعات روز جاری (بین ساعات 13 الی 18) افزایش محسوسی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده که به تبع آن سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در اکثر مناطق شهر تهران خواهد شد.

بر این اساس، با توجه به احتمال افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها (به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن) در برخی ساعات روز جاری، کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. به تدریج در طول روز سه شنبه بر میزان ناپایداری جوی افزوده شده و برای بعضی ساعات، به ویژه بعدازظهر، وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

بر طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه نیمه تابستان 98 دور از انتظار نخواهد بود، هرچند با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی تا بعدازظهر سه شنبه، وضعیت کیفیت هوای پایتخت رو به بهبودی سوق پیدا خواهد کرد. همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *