کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با نوجوان ۴۸ کیلویی که به آمریکایی‌ها درس ادب داد +تصاویر

14 مرداد 1398 ساعت 11:44

رحمان عموزادخلیلی اخیرا با اقدامی زیبا پاسخ بی‌احترامی یک کشتی‌گیر آمریکایی بی‌اخلاق را با فنی زیبا داد.


به گزارش جهان نیوز، چند روز پیش بود که ویدئویی از یک کشتی‌گیر نوجوان ایرانی منتشر شد و واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. ماجرا از این قرار بود که کشتی‌گیر نوجوان ایرانی به رسم معمول دستش را به سمت حریف آمریکایی دراز کرد تا با او خوش‌وبش کند، اما کشتی‌گیر آمریکایی با او دست نداد، چند لحظه بعد کشتی‌گیر ایرانی با دو فن زیبا، حریف خود را خاک کرد و کشتی را با نتیجه ۱۲ بر صفر پیروز شد.


گفت‌وگوی جذاب با کشتی‌گیر نوجوان ایرانی که درس خوبی به حریف آمریکایی داد / عموزادخلیلی: به ایرانی‌ها بی‌احترامی کرد من هم ضربه‌اش کردم

این ویدئو که در فضای مجازی چند صد هزار بازدید‌کننده داشت، احساسات ایرانی‌ها را برانگیخت و از کشتی‌گیر هموطن‌شان به‌عنوان «شیرمرد» یاد کردند. رحمان عموزادخلیلی همان کشتی‌گیری است که از بهشهر استان مازندران راهی مسابقات جهانی شد و نشان داد از نظر اخلاقی و فنی برتر از حریفان خود است. او که قهرمان مسابقات جهانی شده، پس از بازگشت به ایران در گفتگویی از شرایط حاکم بر مسابقات گفت که در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا کمی درباره خودت صحبت کن، چند سال داری و در چه وزنی کشتی می‌گیری؟
من رحمان عموزادخلیلی هستم، ۱۷ ساله‌ام و در وزن ۴۸ کیلوگرم برای تیم‌ملی کشورم کشتی می‌گیرم.

از حریفانت برای ما بگو.
در دور اول قرعه استراحت به من خورد، در دور دوم حریف گرجستانی (نیکولازی سانتلادزه) را ۱۰ بر صفرشکست دادم، در دور سوم هم حریف ژاپنی (یوتو نیشوچی) را ۴ بر یک مغلوب کردم و در نیمه‌نهایی پولین آمریکایی را ۱۲ بر صفر شکست دادم. درنهایت هم مقابل کامران بک‌کاداموف از ازبکستان به میدان رفتم که دیدارمان با نتیجه تساوی ۴ - ۴ به پایان رسید، اما چون من امتیاز آخر را گرفته بودم، برنده شدم و مدال طلا را گرفتم.
 
دانلود فیلم کنف‌شدن حریف‌ آمریکایی در برابر یک ایرانی

پس از قهرمانی در جهان، ویدئویی منتشر شد که استیو پولین آمریکایی را شکست دادی، نکته مهم، اما نه ضربه فنی او بلکه پس زدن دستت بود. چه شد که این اتفاق رخ داد؟
وقتی کشتی شروع شد می‌خواستم به رسم معمول با او خوش‌وبش کنم، اما او دستم را رد کرد، من هم وقتی متوجه شدم به ایرانی‌ها بی‌احترامی کرده تصمیم گرفتم خیلی زود پاسخش را بدهم و فن زیبایی به او زدم و او را شکست دادم.

پس از این اتفاق، مردم واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی نشان دادند، برخی کاربران از این حرکت به‌عنوان «آچمز آمریکایی» نام بردند، این واکنش‌ها را دیدی؟
هنوز نه، یعنی فرصت نکردم پیام‌ها را بخوانم، اما مردم در کوچه و خیابان، از من استقبال می‌کردند و می‌گفتند آفرین که توانستی جواب توهینش را بدهی.

به نظر می‌رسید که انگیزه بسیاری برای مقابله با حریف داری، امیر توکلیان، سرمربی تیم ملی نوجوانان پیش از مسابقه چه گفت؟
بله، انگیزه بالایی داشتم، زیرا توکلیان گفت کم‌کاری نکن و با غیرت مسابقه بده و خوب کشتی بگیر. می‌خواستم زحمات کادرفنی را جبران کنم.

در رده نوجوانان، یکی از مشکلات ورزشکاران درس و مدرسه است، از این بابت به مشکلی برنخوردی؟
من کلاسم دهم هستم و ۶ ماه مدرسه نرفتم، باید شهریورماه برای جبران به مدرسه بروم و امتحان بدهم تا از نظر تحصیلی عقب نمانم.

معلم‌هایت پس از انتشار آن ویدئو، از تو حمایت نکردند؟
گفتند بیا امتحان بده و خیالت راحت باشد (با خنده). به هر حال ما درگیر تیم‌ملی هستیم و فرصت زیادی برای درس خواندن نداریم.

نگاهت به آینده چیست؟ کشتی را ادامه می‌دهی یا به دنبال کار آزاد می‌روی؟
دوست دارم کشتی را ادامه بدهم، پدر من کارگر است و نمی‌توانم کار آزاد کنم بنابراین باید تمریناتم را بیشتر کنم و برای قهرمانی‌های بعدی بجنگم.


منبع: فرهیختگان


کد مطلب: 696985

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696985/گفتگو-نوجوان-۴۸-کیلویی-آمریکایی-ها-درس-ادب-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com