جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش تنش‌ها در کشمیر

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 696867
ارتش هند امروز (یکشنبه) مدعی شد چندین مهاجم پاکستانی را که تلاش داشتند از مرز دوفاکتوی کشمیر عبور کنند، کشته است. تنش‌ها در این منطقه مورد مناقشه بالا گرفته و باعث فرار هزاران گردشگر شده است.
افزایش تنش‌ها در کشمیر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کشمیر در روزهای اخیر به کانون توجه بازگشته است، چند ماه پس از حمله مرگبار "شبه‌نظامیان" به کاروان حامی نیروهای دولتی هند که یک گروه مستقر در پاکستان مدعی مسوولیت آن شد و حملات هوایی در امتداد مرز را رقم زد.  

این رقبای مسلح به تسلیحات هسته‌ای، بخش‌هایی از این منطقه هیمالیایی را از زمان پایان حاکمیت استعماری بریتانیا بر این شبه قاره در ۱۹۴۷ در کنترل دارند. این دو کشور روی کل منطقه ادعا دارند.

هند در روزهای اخیر دست‌کم ۱۰ هزار نیرو در آنجا مستقر کرده است و گزارش‌های رسانه‌ حاکی از آن است که دستور اعزام ۲۵ هزار نیروی دیگر به کشمیر صادر شده است. حدود ۵۰۰ هزار نیروی امنیتی هند هم‌اکنون در این منطقه مستقر شدند. دولت دهلی‌نو همچنین تدابیر امنیتی دیگری اعلام کردند که شامل ذخیره غذا و سوخت بر سر ادعاهای تهدید تروریستی شد.

در بحبوحه رشد نگرانی ساکنان و تشکیل صفوف طولانی مقابل جایگاه‌های سوخت و فروشگاه‌های مواد غذایی، هند و پاکستان اتهام‌های متقابلی مطرح می‌کنند. ارتش هند امروز اعلام کرد، تلاش یک تیم پاکستانی متشکل از شبه‌نظامیان و ارتش منظم برای عبور از خط کنترل، مرز دوفاکتو که کشمیر را به دو قسمت تقسیم می‌کند، خنثی کرده است و "پنج‌ تا هفت مهاجم" کشته شده است.

پاکستان با رد این ادعاهای "بی‌اساس" هند را به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامی و کشتن دو تن از جمله یک پسر چهار ساله و زخمی کردن ۱۱ تن دیگر متهم کرد. دهلی‌نو این اتهام را نمی‌پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *