پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۰

خانم اوتادی! بگذارید شعر برای ما باقی بماند

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 696831
گفته می‌شود که این بازیگر از 17 سالگی علاقه‌ای به گفتن شعر داشته است از همین رو مجموعه شعری به نام «در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست» را به چاپ رسانده است.
خانم اوتادی! بگذارید شعر برای ما باقی بماند
به گزارش جهان نيوز، «من تو بوده‌ام/ تو تو بوده‌ای/ ما،‌تو بوده‌ایم/ من و تو، ما نبوده‌ایم/ آشنا نبوده‌ایم/ هم‌صدا نبوده‌ایم»

در نگاه اول این قطعه شعر، گویی سروده کودکی است که درک درستی از این هنر ندارد. اما این قطعه از سرودهای لیلا اوتادی بازیگر کشورمان است که هیچ‌گونه بار محتوایی ندارد. گفته می‌شود که این بازیگر از 17 سالگی علاقه‌ای به گفتن شعر داشته است از همین رو مجموعه شعری به نام «در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست» را به چاپ رسانده است. آنطور که از اشعارش پیداست این بازیگر توانایی لازم را در زمینه شعر گفتن ندارد و باید گفت که فقط صرفا داشتن علاقه به این هنر کافی نیست و باید دانش آن را هم آموخت. مثلا در قطعه‌ای دیگر به نام «افسوس» اینطور سروده است:«دست در دست کسی داشت/ دست‌هایم لرزید/ کاش هرگز او را / کاش هرگز من را»

اکنون مجموعه اشعار این بازیگر با واکنش کاربران روبه‌رو شده است. به زعم بسیاری وقتی یک نفر در زمینه‌ای موفق است دلیل نمی‌شود که در سایر رشته‌ها هم می‌تواند موفقیت کسب کند. مثل تهمینه میلانی که در زمینه کارگردانی توانسته خوب عمل کند اما وقتی که وارد هنر نقاشی شد، منتقدان زیادی را متوجه خود ساخت.

به هر حال کتاب اشعار لیلا اوتادی واکنش‌هایی که بعضا آمیخته با طنز است را دربرداشته است.

یکی از کاربران نوشته است: «بعد از خبر کارگردانی سحرقریشی انتشار کتاب اشعار لیلا اوتادی ضربه فنی‌مون کرد»

دیگری نوشت: «سرکار خانم لیلا اوتادی شما محبت کنید به بازیگری و هنرمندیتون برسید شعر را بذارید بمونه برای ما»
کاربر دیگری گفته است:«لیلا اوتادی هم شاعر شد و تو نیامدی»
کاربران دیگر نوشته‌اند: «خداروشکر که فروغ و سیمین نیستن تا این روزهارو ببیننن!»،‌ «بعد از انتشار کتاب صابر ابر و نمایشگاه نقاشی خانم میلانی، تیر آخر رو لیلا اوتادی به پیکره زبان و ادبیات فارسی زد. چاپ دوزبانه هم برای درک عمیق‌تر مفاهیم این دیوان دارد»، «اشعار گوهربار خانم لیلا اوتادی هر چی بنویسم از بار طنز اشعارش کم می‌کنه»،‌ لیلا اوتادی واسه تیتراژ فیلم جدید اصغر فرهادی شعر نوشته»،‌ «اینجوری که داره پیش میره حتما چند سال بعد اشعار لیلا اوتادی توی کتاب‌های درسی چاپ میشه و بچه‌ها باید زندگینامه و آثارش رو حفظ کنن»، ‌«شعرای یاس‌منگولا با اختلاف از شعرای لیلا اوتادی بهترن»، «دنیایی این روزای ما بدون شک فقط شاعری لیلا اوتادی رو کم داشته که به حمدالله جور شد»،‌ «گرسنه بودی شام‌ پختم شام خوردیم گرسنه نماندیم»، «ظاهرا خانم لیلا اوتادی تصور کردند بعد از مثلا ظاهرا زیبا، می‌توانند طبع شعر زیبا هم داشته باشند؛ چه می‌کنند این به ظاهر سلبریتی‌های سینمای ایران»،‌ «شعرهای لیلا اوتادی مثل امتحان ادبیات دبیرستانه که باید ادامه‌ی شعر رو خودمون می‌نوشتیم و هیچ ایده ای نداشتیم با چی پرش کنیم»،‌ متاسفانه اشخاص معروف در یک رشته هنری یا فرهنگی و حتی ورزشی قانع به آن جایگاه خود نیستند هرچند جایگاهشان هم حق و ناحق باشد دوست دارند غیر آن رشته هم مثلا سری تو سرها در بیاورند، در مورد هنرمندان سینما این موضوع اپیدمی شده و هراز گاهی خبرهایی می‌شنویم که کتابی، اشعاری، نقاشی، مجموعه عکس‌هایی، آلبوم موسیقی و....منتشر شده که معمولا هم آثار سخیف، سطحی و گاها کپی‌پیست می‌باشند.

بهتره اینها در همان رشته خود بمانند»، «خانم لیلا اوتادی کتابی از اشعار خود منتشر کرده‌اند که هر کدام از شعرواره‌های ایشان این توانایی را دارند تا به تنهایی تاریخ ادبیات ایران را نابود کند...نوشته‌های ایشان به گونه‌ای از اندیشه تهی است»،‌ یاد شعرخوانی توی یکی از فیلم‌های آقای مدیری افتادم. می‌گفت: یاس‌منگولا دیگه نمی‌بنده پوشک... چون که خودش میره به مهدکودک»، ‌ تاسف وقتیه که چاپ میشه!»،‌ «اینجا میشه بی‌زحمت و یهویی مشهور شد وقتی تو یه زمینه بشه چرا توو زمینه‌های دیگه نشه؟! فوتبالیست مجری و بازیگر میشه، بازیگر فیلسوف و شاعر و سیاستمدار و... میشه»،‌ »حالا نمیشد این دفتر شعرشو واسه خودش نگه داره، دیگه منتشر نکنه!»،‌ « وقتی از حافظ و سعدی میرسی به لیلا اوتادی. چی به سر خودمون و فرهنگ و هنرمون داریم میاریم؟»، « یه زمانی من راهنمایی بودم شعر می‌گفتم یواشکی از بقیه قایم می‌کردم بهم نخندن. الان اینو دیدم میرم سررسیدی که شعرامو توش مینوشتم پیدا می‌کنم و حتما چاپ می‌کنم چون خیلی بهتر ازین بودن و پرمغزتر»، « فکر کنم خیلی دوست داره توی فیلمای اصغر فرهادی بازی کنه! پایان شعراش باز هههه!»،‌« عجب ناشرای بیکاری داریم آقا اصلا مگه ما با بحران کاغذ مواجه نیستیم این اسرافا چیه؟»

منبع:آفتاب یزد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...م
Iran, Islamic Republic of
...
United States
نمیدونم چه علاقه ای داریم که همه چیز رو حذف کنیم؟ ..
Iran, Islamic Republic of
یعنی:مانیفست بقا !
Iran, Islamic Republic of
علاقه اصلاح طلبان از جمله آفتاب یزد به سلبریتی ها تا زمانیست که بتونن ازشون کولی بگیرن،...!!1
Iran, Islamic Republic of
ازین به بعد اگه بچه ام خوابش نبرد تهدیدش میکنم بره شعرای لیلا جان رو از حفظ کنه !!!!
Iran, Islamic Republic of
هر کسی یه جوری شعر می گه
نباید اعتراض کرد حتی اگر مورد پسندمان نشد
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
محمدرضاصافیان
Iran, Islamic Republic of
چه اشکالی داردیکهنرمنداحساس خودرابیان کند فقط بایدقدری تامل داشته باشدوتکنیکهارابداندمثل همان بازیگری
United Arab Emirates
تهمینه میلانی به عنوان کارگردان خوب عمل کرده ؟؟؟!!!!!