پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تعزیرات: قاچاقچیان نقره نقره‌داغ شدند

يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 696795
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت یک شرکت تولید مصنوعات فلزی به جریمه ۱۳ میلیارد ریالی به دلیل قاچاق محموله نقره خبر داد.
تعزیرات: قاچاقچیان نقره نقره‌داغ شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: با گزارش نیروی انتظامی در مورد کشف محموله جاساز نقره ذوب شده (به صورت ساچمه ای) به مقدار 6 بسته پنجاه کیلوگرمی از یک خودروی سواری و معرفی 2 نفر به عنوان متهم به تعزیرات حکومتی؛ پرونده تخلف تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: ارزش این محموله 6 میلیارد و هشتصد میلیون ریال بوده و پس از انجام تحقیقات مشخص شد یک شرکت تولیدکننده مصنوعات فلزی نیز در این رابطه دخیل بوده و مدیرعامل شرکت نیز به عنوان متهم به شعبه احضار شد.

رایگانی تصریح کرد: متهمان در ابتدا مدارکی دال بر قانونی بودن خرید این محموله از مراجع دولتی به شعبه ارائه ولیکن با انجام استعلامات لازم، جعلی بودن مدارک و همچنین قاچاق بودن این محموله محرز و در نهایت علاوه بر ضبط محموله مکشوفه، برای متهمان جریمه 13 میلیارد و 620 میلیون ریالی در حق صندوق دولت صادر شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با اعتراض متهمین به رأی صادره، پرونده در شعبه تجدیدنظر ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز این اداره کل مورد رسیدگی مجدد قرار گرفت و نهایتا با توجه به صدور حکم بر اساس موازین قانونی، رأی صادره عینا تأیید و قطعی شد.

رایگانی همچنین در مورد کشف دستگاه های ماینر ارز از یک شرکت گفت: حسب گزاراشات واصله در مورد فعالیت غیرقانونی یک شرکت صنعتی درخصوص استفاده از ماینر ارز دیجیتال، رییس شعبه اداره کل تعزیرات حکومتی زنجان به همراه تیم گشت مشترک به صورت سرزده از این شرکت بازدید کرد و تعداد 143دستگاه ماینر ارز دیجیتال به ارزرش 8 میلیارد ریال از این شرکت کشف و ضبط شد که در این رابطه، پرونده‌ای تشکیل و در حال رسیدگی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *