چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۶

هشدار مادورو به ترامپ: برای نبرد آمادگی داریم

شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 696653
رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا هشدار داد، در صورتی که آمریکا تهدید خود مبنی بر قرنطینه یا محاصره ونزوئلا را عملی کند، کاراکاس برای نبرد با واشنگتن آمادگی دارد.
هشدار مادورو به ترامپ: برای نبرد آمادگی داریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا بعدازظهر روز گذشته (جمعه) به وقت محلی در ایالت «لاگوئرا» هشدار داد که اگر آمریکا، برای انزوا و تحمیل محاصره اقتصادی علیه ونزوئلا تلاش کند، کاراکاس «برای نبرد آماده است».

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، مادورو همچنین تأکید کرد که نماینده ونزوئلا در سازمان ملل این تهدیدات «غیرقانونی» آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

وی در این خصوص گفت: «در صورتیکه اشخاصی برای تحمیل انزوا یا محاصره علیه ونزوئلا تلاش کنند، ما همگی برای مبارزه آمادگی داریم». این تهدیدات تنها «یأس و خشم» دولت آمریکا را نشان می‌دهد.

هشدار رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا در حالی مطرح شده است که یک مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که خواست نامش فاش نشود به «بلومبرگ» گفته ترامپ واقعاً قصد دارد ونزوئلا را محاصره یا قرنطینه کند.

مادورو در ادامه تصریح کرد: «پیام من به امپریالیسم جنایتکار این است که نه در ونزوئلا! (نمی‌توانید کاری انجام دهید)».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در مقابل کاخ سفید تأکید کرد که به واسطه «مداخله خارجی» روسیه، چین و ایران، در حال بررسی گزینه محاصره ونزوئلا است.

ترامپ در حالی از مداخله خارجی در ونزوئلا سخن به میان آورده است که آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوآیدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

مادورو در ادامه سخنان خود به شکایت ونزوئلا از آمریکا در شورای امنیت اشاره کرد و گفت که به «ساموئل مونکادا» سفیر این کشور در سازمان ملل دستور داده شده است تا این تهدیدات دولت ترامپ را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا تأکید کرد که علیرغم فشار‌های آمریکا، ونزوئلا همچنان آزاد و مستقل باقی خواهد ماند.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و تلاش‌های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نبرد با مردم گرسنه جانم
Iran, Islamic Republic of
اينها براي مردم خود شيرند براي قدرتها بزرگ روباه مانند اورتگا كه حتي جرات صدور يك فرمان را نداشت و دربدر شد
Iran, Islamic Republic of
در صورت حمله امريكا دو ساعت هم دوام نمي اورد
Iran, Islamic Republic of
لاف زنه
Iran, Islamic Republic of
كارت تمومه