جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

شرق عربستان با موشک جدید یمن هدف قرار گرفت

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب: 696567
سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ساعتی پس از حمله موشکی به جنوب یمن،‌ از حمله با موشک جدید دوربرد به شرق عربستان خبر داد.
شرق عربستان با موشک جدید یمن هدف قرار گرفت
به گزارش جهان نيوز، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به شرق عربستان سعودی خبر داد.

سریع،‌ ساعاتی پس از عملیات صبح امروز یگان موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف در جنوب یمن،‌ اعلام کرد که همچنین یک حمله موشکی به الدمام در شرق عربستان انجام شده است.

سریع گفت: یک هدف نظامی مهم در الدمام را با یک موشک بالستیک پیشرفته دوربرد هدف قرار دادیم. بار دیگر از شرکت‌های خارجی در عربستان سعودی دعوت می‌کنیم که از اهداف نظامی و حیاتی دور شوند. 

الدمام، مرکز منطقه الشرقیه (در شرق عربستان سعودی) در ساحل خلیج فارس است. این شهر، از مهم‌ترین شهرهای منطقه شرقیه است که بندرش از مهم‌ترین بنادر عربستان در غرب خلیج فارس به شمار می‌رود.
 
این نیروی بلندپایه ارتش یمن تأکید کرد که این حمله، در پاسخ به حملات و جنایات سعودی و استمرار جنگ عربستان و تداوم ریختن خون مردم انجام شد. 

پیش از این حمله نیز، صبح امروز پنجشنبه، پایگاه نظامی الجلاء در عدن هدف حمله موشکی و پهپادی یمن قرار گرفته بود. به گفته یمنی‌ها، قرار بود بعد از این رژه، مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان ضالع،‌ هدف عملیات نظامی قرار بگیرد.
این عملیات با پهپاد قاصف-k2 و یک موشک بالستیک میان‌بُرد که هنوز از آن رونمای نشده است، انجام شده است. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه عملیات به کشته و زخمی شدن دهها فرد مسلح از جمله چندین فرمانده و ایجاد حالت دستپاچکی در میان نیروهای ائتلاف انجامید، خبر داد که شمار کشته‌های این ائتلاف تاکنون به چهل نظامی و شبه‌نظامی رسیده است. 

طبق این گزارش، «منیر الیافعی» از جمله فرماندهانی است که در این حمله کشته شده است. او فرمانده تیپ اول نیروهای موسوم به «کمربند امنیتی» است که امارات از آن پشتیبانی می‌کند. 

ساعتی پیش شبکه خبری المسیره یمن از حمله موشکی و پهپادی به پایگاه الجلاء در عدن خبر داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Mohamad
Iran, Islamic Republic of
به زودی موشکهای یمن در ریاض فرود خواهند آمد و البته در حال نزدیک شدن به احادیث راجع به نشانه های ظهور هستیم
Iran, Islamic Republic of
یاشاسین مردم مظلوم یمن. خون بچه های تکه تکه شده یمن دامن خیلی ها رو می گیرد...