پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲
واکنش اتحادیه اروپا به تحریم ظریف؛

باز هم تاسف بی خاصیت اروپا از تحریم آمریکا

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 696562
اتحادیه اروپا با ابراز تأسف از تحریم ظریف توسط آمریکا، تأکید کرد که به کار با وزیر خارجه ایران ادامه می‌دهد.
باز هم تاسف بی خاصیت اروپا از تحریم آمریکا
به گزارش جهان نيوز، اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای اعمال تحریم بر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران، از این تصمیم ابراز تاسف کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از تحریم ظریف، اعلام کرد که علی‌رغم تصمیم جدید آمریکا، به همکاری با وزیر خارجه ایران ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز در راستای کارزار تداوم فشار به جمهوری اسلامی، ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

تحریم ظریف، اندکی پس از آن صورت گرفت که او در سفر به نیویورک و با وجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از سوی دولت آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو کرد.

پس از بازگشت ظریف از نیویورک، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از اینکه به ادعای او رسانه‌های آمریکایی بلندگو در اختیار ظریف قرار می‌دهند، ابراز خشم کرد.

در واکنش به این اقدام آمریکا، ظریف با انتشار توییتی، گفت این تحریم هیچ اثری روی او ندارد. وی نوشته است: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت انقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید».

یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود، تحریم ظریف را ادامه راهبرد «فشار حداکثری» علیه ایران توصیف کرده و گفته است که واشنگتن به اعمال فشار به تهران ادامه می‌دهد. این مقام آمریکایی با این وجود مدعی شده است که واشنگتن همچنان آماده گفت‌وگو با ایران است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نیز اعمال تحریم‌های آمریکا بر ظریف را «اقدامی کودکانه» توصیف کرده و گفت: «اگر کسی می گوید با دولتی می خواهم مذاکره کنم راه مذاکره، وزارت خارجه است و راه دیگری ندارد. مسئول دیپلماسی خارجی چه کسی است؟ وزیر امور خارجه است؛ اینکه دولتی که معتقد است دولت مقتدر و ابرقدرت در سطح جهان است، اما از مصاحبه وزیر خارجه ما  تمام ارکان کاخ سفید متزلزل می شود»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی‌ها در یمن رسیدگی کنند
باید هرچه سریع‌تر این جنگ پایان یافته و نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی رسیدگی کنند.
امروز مردم مظلوم یمن توسط حکام سعودی مورد ظلم و جنایت قرار گرفته‌اند که هرچه سریع‌تر باید این جنگ پایان یافته و نهادهای مستقل بین‌المللی به جنایات سعودی رسیدگی کنند.
Iran, Islamic Republic of
اتحادیه تاسف