چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۳
۸۵

اقدام طوفانی فتاح داد آشنا و دوستان را بلند کرد +جزئیات

پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 696524
دانشکده خبر، مستأجری است که به جای پرداخت بدهی خود و توضیح درباره اصل ماجرا سعی دارد صاحب ملک را بدهکار کرده و حاشیه را به متن بیاورد.
اقدام طوفانی فتاح داد آشنا و دوستان را بلند کرد +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، هفتم مردادماه، خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه دانشکده خبر تهران، وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) پلمب شد؛ اما این پلمب به خاطر تمکین به دستور رئیس جمهور مبنی بر انحلال مراکز آموزشی عالی دولتی نبود بلکه ظاهراً این دانشکده نه به بخشنامه دولتی اعتنا دارد نه به پرداخت بدهی خود! و همین امر سبب شده است تا بنیاد مستضعفان در راستای احقاق حقوق مستضعفان درصدد پلمب دانشکده خبر برآید.

فعالیت‌های بنیاد مستضعفان باید معطوف به محرومان و مستضعفان باشد
پرویز فتاح که با حکم مقام معظم رهبری پس از سعیدی‌کیا، ریاست بنیاد مستضعفان را برعهده گرفته است در مراسم معارفه خود خواستار تخلیه اموال و املاک این بنیاد توسط اشخاصی شد که این املاک را در اختیار گرفته‌اند. او تصریح کرده بود «آن‌هایی که مالی دست‌شان است باید تخلیه کنند و به بنیاد برگردانند، با زبان خوش بیاورند تا ما به زبان ناخوش متوسل نشویم. سود فعالیت‌های بنیاد باید معطوف به محرومان و مستضعفان باشد و هیچ چیز پنهان در بنیاد مستضعفان نخواهیم داشت

اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد
پس از انتشار اخبار پلمب ساختمان دانشکده خبر، با دخالت سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان فک پلمب شده بود؛ رئیس بنیاد مستضعفان در توئیتی درباره پلمب دانشکده خبر اعلام کرد که «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد عزم جدی است.»


وی در ادامه پیام توئیتری خود می‌گوید «اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلاً ملاحظه و فک پلمب کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این بار را ملاحظه کردیم ولی بعداً ملاحظه‌ای در کار نیست.»

واکنش دانشکده خبری‌ها به اقدام بنیاد مستضعفان
اما پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) در واکنش به اقدام دیروز بنیاد مستضعفان و توئیت پرویز فتاح، در صفحه توئیتری خود نوشت: جدای از اینکه ادبیات توئیت چقدر آشناست و سال‌ها پیش نمونه اصلی آن را شنیده‌ایم و کشور از آن آسیب هم دیده است، خوب است بفرمایند چرا به جای اقدام از طریق مراجع قضایی نیروهای لباس شخصی در اجاره بنیاد، به ساختمان دانشکده هجوم برده‌اند؟


حرف‌های الوندی در حالی منتشر شده که مخاطب، نمونه اصلی و ادبیات رئیس جدید بنیاد مستضعفان را در عملکرد وی در کسوت رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد تعاون سپاه و وزارت نیرو به یاد دارد.

همه این اتفاقات در حالی است که اقدامات پرویز فتاح در کمیته امداد امام خمینی(ره) نشان داد وی بیشترین تعامل را با دولت داشته و سیاسی عمل نکرده است.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان: انتظار داریم فتاح با همین شتاب اموال مستضعفین را باز پس گیرد
محمدامین مهدی‌پور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون پلمب دانشکده خبر اظهار کرد: فتاح شروع خوبی داشت و امیدواریم این رویه وی در بازپس‌گیری اموال مستضعفین ادامه‌دار باشد.
وی در رابطه با واکنش سیاسی مسئولان دانشکد
خبر به بازپس‌گیری ساختمانی که این دانشکده مدت‌ها از پرداخت اجاره آن به بنیاد مستضعفان امتناع کرده بود، گفت: مسئولان این دانشکده بهتر است به جای سیاسی‌کردن ماجرا به پس دادن اموال مستضعفان اهتمام داشته باشند تا این اموال به دست صاحبان اصلی آن برگردد.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: دانشکده خبر به جای پرداخت بدهی‌های خود به سیاسی‌کاری روی آورده است تا صورت مسئله را عوض کند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت: فتاح کار سختی در پیش دارد
دانشور خدابنده‌لو دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت نیز با اشاره به مسئله اتفاق افتاده در دانشکده خبر گفت: پرویز فتاح کار سختی در پیش دارد. در افتادن با کسانی که اموال بنیاد مستضعفان را تصاحب کرده‌اند؛ کار سختی است و در این راستا از اقدامات رئیس جدید بنیاد مستضعفان حمایت می‌کنیم. 

وی تأکید کرد: همانطور که در توئیت فتاح آمده بود این اقدام شروع بازپس‌گیری اموال مستضعفان است که قطعاً مقاومت‌هایی از سوی جریان‌هایی که اموال مستضعفان را به دست گرفته‌اند، صورت خواهد گرفت.

ادبیات توئیت الوندی نیز آشناست!
ادبیات توئیتری پرویز فتاح در عملکرد وی پیدا بود اما ادبیات توئیت الوندی نیز چندان بیگانه نیست؛ امروز به دنبال انتشار توئیت پدرام الوندی بلافاصله فیلمی در خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفت و با نشان دادن بخش‌هایی از ساختمان دانشکده خبر مدعی شدند عده‌ای به ساختمان دانشکده خبر حمله کرده! و اقدام به تخریب این ساختمان کردند! هرچند ادعاها علیه بنیاد مستضعفان جای شبهه و بررسی دارد اما بعید به نظر می‌رسد صاحب ملک خود اقدام به تخریب ساختمانش کند؛ اما اینکه به جای توضیح درباره بدهی دانشکده خبر به بنیاد مستضعفان و اعلام زمان پرداخت بدهی بخواهند اصل مطالبه را منحرف کرده و زیر سؤال ببرند، ادبیاتی شبیه به فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ دارد. فقط در داستان ساختمان دانشکده خبر پروژه شهیدسازی باقیمانده و ادعای زخمی شدن یک یا چند نفر تکمیل کننده اقدامات خواهد بود.

برخلاف معاون خبر خبرگزاری ایرنا اینگونه گزارش می‌دهد: «ضابطین با پلمپ کردن برخی اتاق‌ها، در اصلی دانشکده را نیز بستند؛ موضوعی که گفته می‌شود به درگیری لفظی بین دانشجویان و ضابطین منجر شده اما نهایتا کارکنان و دانشجویان به خارج از مجموعه هدایت شدند».

ایسنا در انتهای گزارش خود از دانشکده خبر اشاره می‌کند: «فتاح که از مدیران باسابقه و خوشنام محسوب می‌شود در مراسم معارفه خود به جای محمد سعیدی‌کیا در روز سوم مردادماه ۱۳۹۸ بر خروج بنیاد از عرصه‌های زیان‌ده تأکید کرد و گفت از اموال و املاک و دارایی‌های بنیاد با جدیت و قاطعیت و هوشمندی و تدبیر و بدون هرگونه توصیه‌پذیری از هر شخص یا مقام و منصبی حراست خواهم کرد.» با این حساب، اقدام برای پلمب دانشکده خبر، اولین خط و نشان فتاح به بدهکاران بنیاد مستضعفان بود.

پای آشنای توئیتری به بازی کشیده شد!
حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور که هرازچندگاهی با انتشار توئیت‌هایی خبرساز شده و گاه مجبور به پاک کردن توئیت خود و ارائه توضیحات می‌شود، با بازنشر توئیت پدرام الوندی، نوشت: ای کاش از دانه‌درشت‌ها شروع می‌کردید!

حسام الدین آشنا

آشنا بار دیگر در تلاشی برای بهتر رساندن منظور خود در توئیت دیگری به گفته‌های رئیس بنیاد مستضعفان اشاره کرد و نوشت: مطمئنم جناب آقای مهندس فتاح با نگاهی حق‌مدار، هم نگران اموالی از بنیاد هستند که به‌ناحق در اختیار دیگران است و هم مراقب خواهند بود که اموال و املاکی به ناحق از اشخاص حقیقی و حقوقی به بنیاد منتقل نشده باشد یا منتقل نشود.

 عده‌ای دیگر از فعالان سیاسی با اظهار نظرهایی سعی در سیاسی جلوه دادن اقدام رئیس جدید بنیاد مستضعفان دارند که معلوم نیست این میزان تلاش برای تخریب چهره یک مدیر، اقدامی برای منصرف کردن وی از پیگیری حقوق مستضعفین است یا تلاشی برای تسویه حساب سیاسی؟

دانشجویان قربانی بازی‌های سیاسی!
خبرگزاری ایرنا در ادامه خط خبری معاون خود در بخشی از گزارشش نوشت: برخی دانشجویان و حاضران در دانشکده خبر نیز از اقدامات مأموران بنیاد مستضعفان نوشتند. کاربری با انتشار تصاویری ادعا کرد: «یک عده ریخته‌اند جلوی دانشکده خبر دانشجوها را کتک زدند. به همین راحتی!».

گزارش این رسانه از کاربرانی که نه هویتشان مشخص است نه سندی از آن‌ها ارائه کرده تا آنجایی ادامه دارد که دانشجویی که وسط تعطیلات بین دو ترم در دانشگاه برای درس خواندن رفته نیز قربانی معرفی شده و پرداخت نکردن اجاره توسط دانشگاه و انحلال این دانشگاه را نیز به‌کل فراموش می‌کند و می‌نویسد: کاربری نیز چنین نوشت: «رفتیم گوشه‌ای بی‌سروصدا درس بخوانیم، دور از حاشیه، امروز دیدم وارد شدند و شیشه شکستند و لگد زدند و بی‌احترامی کردند. چرا؟» کاربری نیز به زمان حضور مأموران برای پلمپ اشاره کرد و آورد: «حالا ریختید در دانشکده خبر چرا دانشجو را کتک زدید؟ این بیچاره‌ها چه گناهی داشتند؟ شب می آمدید پلمب می‌کردید. کسی هم کتک نمی‌خورد».

این کاربران که مدافع دانشجویان شده و خبر از کتک خوردن دانشجو می‌دهند ظاهراً خبر ندارند که کوچکترین اتفاقات در دانشگاه‌های کشور توسط تشکل‌های دانشجویی و شوراهای صنفی رصد شده و با صدور بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های بدون تعارف فعالان دانشجویی مواجه می‌شود حال اینکه بسیاری از اعضای جنبش دانشجویی کشور از پرویز فتاح و اقدام قاطعش حمایت کرده‌اند.

تنها می‌توان گفت؛ آنچه مسلم این است که پرویز فتاح بدهی دانشکده خبر را وصول خواهد کرد. البته باید منتظر ماند و دید که جریان‌های سیاسی و مسئولان دانشکده خبر چه زمانی دست از سیاسی‌کاری برداشته و اموال مستضعفان را به آن‌ها باز می‌گردانند.

منبع:آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
ازاین بهتر نمی شود خدا نگهدار همه شماها باشد به هیچ کس امان نده؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی قرار است قانون رسیدگی به اموال مسئولین اجرایی ، مسئله مبارزه با کاخ نشینی و اشرافیگری مطرح ، حقوق های نجومی رسانه ایی ، برخورد با نزدیکان متخلف مسئولین شروع و...انجام شود،ببینید صدای چه کسانی در می آید و چه افرادی ساز مخالف می زنند....!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که اموال بنیاد به ناحق دستشان است و در گذشته به اموال بنیاد دست درازی کردند ،صدایشان از اقدامات آقای فتاح بلند میشود.!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پرویز فتاح شجاع
اصغر
Iran, Islamic Republic of
آفرین به جناب آقای مهندس فتاح که نسبت به احقاق حق بیت المال با کسی تعارف ندارد...
عمار
Iran, Islamic Republic of
-آقای فتاح درکمیته امداد نشان دادند که بسیار مدیر هوشمند ودلسوز وبدور از سیاسی کاری هستند....
محمد
Iran, Islamic Republic of
این ها عین سرطان افتادن تو بیت المال و اگه یکی جلوشون وایسه از خودشون مظلوم نمایی می کنند اما این بار کور خوندید به لطف خدا همه بیت المال مسلمین پس می گیرم!!!
Iran, Islamic Republic of
نابود کتید این باندهای قدرت و ثروت را ...!!
Iran, Islamic Republic of
بقیه متن را چرا سانسور میکنید نکنه خودتان هم جز همان افراد باشید
Iran, Islamic Republic of
..
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
France
هیچ اهمیتی نده آقای فتاح به این حواشی و کارت را جلو ببر. ان شاءالله هم خداوند هم ملت انقلابی پشتت ایستاده اند.
Iran, Islamic Republic of
به قول دکتر احمدی نژاد چند خانواده هستند که خود را مالک مملکت میدانند ...!!!
رر
Iran, Islamic Republic of
از پس محسن رفيقدوست بر نخواهد امد!!!!!!؟
نواب
Iran, Islamic Republic of
...
شما نگران نباش
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
بهتره بگیم از پس مخوف ترین مافیای ایران برنخواهند امد.!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس فتاح ، شما دکتر احمدی نژاد را به زبان ساده فروختید ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
ایشان علی رغم برخی اختلاف نظرها، هیچ گاه دکتر احمدی نژاد را نفروختند. خدا انشاالله پشت و پناه هر دویشان باشد.
Iran, Islamic Republic of
فتاح مدافع احمدی نژاد است
Iran, Islamic Republic of
آدم خوب توی هر حزب وگروهی باشه، شایسته و قابل تقدیر است .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دریک مقطعی شروع کرد به کج رفتن
رسول
Iran, Islamic Republic of
...
آزاد
Iran, Islamic Republic of
...
محمود
Iran, Islamic Republic of
...
یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
بنیاد مستکبران باید به نام سابقش(بنیاد مستضعفان) برگردد...
محمد
Iran, Islamic Republic of
حال که به لطف خدا ودرایت رهبری وبه کارگیری افراد پاک دست مانند رییسی وفتاح وو. بارقه ای ازامید دردل مستضفان ومحرومان روشن شده ... انشالله... وهرروز. شاهد اینگونه برخوردها باشیم یاعلی. خدا پشت وپناهتان
Iran, Islamic Republic of
باید با رییس جمهور شدن احمدی نژاد تکمیل شود
United States
چوب کرده تو لونه زنبور....
عالییان
Iran, Islamic Republic of
احسنت به مقام معظم رهبری بر این انتصاب .جناب مهندس ادامه بده ما همه پشتیبان گرفتن اموال بیت المال هستیم ...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم باید رییس جمهور شود
حمید
Ecuador
...
علی
Iran, Islamic Republic of
هوچی گری وجنجال آفرینی ومرور زمان حق بنیاد مستضعفان راسلب نمی کند.اولا" فتاح سرباز ولایت کسی نیست که با این شانتاژها از میدان بدر رود. ثانیا" غصب مکان دیگری غصب وحرام است چه برسد به مکان ملت!ثالثا" اتفاقا" چیزی که به فتاح نمی چسبد سیاسی کاری است.امیدوارم بفهمید!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
...
کمالی
Iran, Islamic Republic of
هر آسیبی به ملک و ملت می‌رسداز خودی هاست تا غریبه!!!
Iran, Islamic Republic of
انشالله خونه ولايتي رو هم پس مي گيري!!!!?
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
و همچنين دفتر محموت را !
Iran, Islamic Republic of
محمود خان نماینده اکثریت ملت است
Iran, Islamic Republic of
....
United States
دستت درد نکنه جناب فتاح. از دانه درشتهای شروع کردی و بهمین خاطر فغانشان بلند شده. امیدواریم قوه قضا هم پشتیبانی کنند ...
مارال
كدام اموال ؟ همه را از مردم مصادره كرديد . كدام مستضعف ؟ تا به حال چه كاري براي مستضعف انجام داديد ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هر سال هزاران جهیزیه کامل برا زوجهای فقیر. ساخت مسکن.پل. راه برا روستاها. ایجاد اشتغال در مناطق محروم. ... آزادی زندانیان بیگناه. . یه خورده مطالعه و تحقیق کن بعد نظر بده
...
زنداني بيگناه ؟
Iran, Islamic Republic of
به اصطلاح "جرائم غیر عمد". چک برگشتی و این چیزها.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
خيلي روز به روز فقر و بيكاري از اين كشور رخت بر بسته ؟
...
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فتاح کلا 2 هفته نیست رییس بنیاد شده. بذار یه مدت بگذره بعد مطالبه کن
Iran, Islamic Republic of
مهندس فتاح باهرگرایش سیاسی جزو معدود مدیران سالم خوش فکر و شجاع و فعال است که درهرجا خدمت کرده خدا و مردم رادرنظرگرفته.خداحافظش باشد...
صدرا
با حقوق ٢٠ ميليوني خدمتگزاري خيلي حال ميده ؟!
م ر ق
Iran, Islamic Republic of
سلام
فتاح عزیز
کارت رو بکن برو جلو...
ممد
United States
به روش ارومیه ای عمل کرده!!!!
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم آقای آشنا! دانه درشت ها عبارتند از برادران و داماد ها و پسران و دختران و مدیرانِ رئسا و وزرا و بزرگان احزاب بیخ گوش شما که البته اگه اجازه بدید و فضا را با سیاست بازی سرگرم نکنید دستگاه مربوطه رسیدگی خواهد کرد و آقای فتاح هم به موارد مربوط به بنیاد.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فتاح انقلابی دست مریزاد....
نمیا
Ecuador
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای فتاح رئیس جمهور بود .
Iran, Islamic Republic of
فقط احمدی نژاد
ارش کبیری
Slovakia
جهان نیوز عزیز، بارها این رفتارو از شما دیدم که به خیال خودت داری سیاستمدارانه عمل میکنی و چیزی رو بروی خودت نمیاری و یا طور دیگری وانمود میکنی ولی خوب فکر نمیکنم این رفتار با تقوا و مشی سیاسی علوی قابل تفسیر باشه، الحمدالله اقای زاکانی که استاد ما هستند در اخلاق. به هر صورت جهت اطلاع عرض کنم نسخه اصلی مد نظر اقای الوندی، اقای احمدی نژاد بودن نه مثال هایی که شما فرمودین، والحمدالله شاهد این هستیم که مقام معظم رهبری در بسیاری از موارد منصوبانشان از نیروهایی هستن که توسط اقای احمدی نژاد شروع یا احیا شدن که این خودش خیلی مفهوم درش هست. ....
میرزا
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم ایشان توسط اقایان متهم به اقابی چون انحرافی زاویه دارباامامت و.......... متهم نشود
امیر
Iran, Islamic Republic of
خدا انشاالله حفظش کنه.
ولی به نظرم باید مدل کمیته امداد را پیاده میکرد.
فکر کنم یکم شتاب زده عمل کرد.
Iran, Islamic Republic of
پوپولیستها!
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
اقای فتاح لطفا ازادراه تهران ـ شمال را هر چه سریعتر به بهره برداری برسانید.
Iran, Islamic Republic of
کاش اقای فتاح به حقوق های نجومی رئیس سابق بنیاد و هئئت مدیره لکسوس سوار بنیاد هم توجهی بکنند!!!
دلت خوشه ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برخی از این افراد حقیقی چهره های سرشناس اصول گرا و اصلاح طلب هستن ما منتظریم با همه یکسان برخورد بشه ....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
این جناح و اون جناح نکنید، همه اموال را به نفع مستضعفین پس بگیرید. فقط خط اصیل مومنین به انقلاب اسلامی. با کسی شوخی نداریم.
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی
از الان ریاست جمهوری بعدی را به شما تبریک میگویم و امید به البته انشاءالله موفق و مستحکم به پیش بروید.
Iran, Islamic Republic of
...
ساغر
Iran, Islamic Republic of
آقای آشنا
از جاسوس دفتر شما چه خبر ؟؟؟؟؟!!!!!!!!
Netherlands
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مرد پاکدست و اهل عمل وسردار آذربایجان سردار فتاح یارو غمخوار واقعی ضعفا...
لطیف
Iran, Islamic Republic of
درود بر فتاح ...
Iran, Islamic Republic of
اگر به مصاحبه های دوره ریاست فتاح بر کمیته امداد نظری داشته باشید نه آنکه او سر مخالفتی با دولت نداشته بلکه از عوامل اصلی موفقیت خود را حمایت همه جانبه دولت اعلام کرده است.
Iran, Islamic Republic of
...
حسین مزینانیان
Iran, Islamic Republic of
اینجانب به مدت سه سال به صورت پیمانکار روزانه ۱۲ ساعت کار روزی ۴ ساعت اضافه کاری بدون داشتن حتی یک روز مرخصی در سالبودن داشتن مزایای همچون پرداخت حق اولاد حق شیفت وندادن سنوات وعیدی ماهی ۱۶۰۰ دریافت میکنم ایا کسی هست کا حق از دست رفته ما رااحقاق کند بخدا دوتا بچه دارم پیش بچه هام خجالت زده هستم