کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احتمال احضار محسن تنابنده برای یک کلیپ توهین آمیز +فیلم

9 مرداد 1398 ساعت 15:55

تنابنده در حالی مشهد را جمهوری خودمختار می‌نامند که مدعی است وزارت اطلاعاتِ دولتِ مورد حمایت او و سایر چهره‌ها، مانع ارتباط زنده با مهناز افشار شده است.


به گزارش جهان نیوز، محسن تنابنده که مدتهاست با حمایت نهادها و ارگان‌ها مشغول فعالیت سینمایی است، روز گذشته با انتشار ویدئویی در حرم مطهر علی ابن موسی الرضا همراه با حسن پورشیرازی خطاب به مخاطبانش گفت: آمدیم به مشهد برای اکران فیلم قسم. عرض کنم مشهد که هیچی؛ باید بگوییم جمهوری خودمختار مشهد، به دلیل اینکه خانم مهناز افشار به صورت لایو (چون نیستند) با مردم ارتباط برقرار بکنند، اما متاسفانه لحظه آخر با اینکه از سه روز قبل اعلان قبلی شده بود، اعلام کردند وزارت اطلاعات گفته تحت هیچ شرایط خانم مهناز افشار نمی‌تواند لایو برود و اصلا نباید. یک نصفه و نیمه فقط توانستیم بریم و وسط برنامه قطع کردند، خیلی متاسفم و نمی‌دانم واقعا.
 

فیلم/ تنابنده: مشهد جمهوری خودمختار است .mp4

این ویدئو در فضای مجازی دست به دست می‌شد. ویدئویی که چندین تناقض در متن و محتوای آن قابل بررسی است و باید مسئولان حتما اظهارات محسن تنابنده را به دقت بررسی کنند.

۱-  عنوان «جمهوری خودمختار مشهد» اتهامی امنیتی به مسئولان و گردانندگان این شهر مقدس است. یعنی قوه قضائیه می‌تواند با همین عنوان محسن تنابنده را احضار کند و از او سئوال کند با چه استدلالی مشهد را جمهوری خود مختار توصیف کرده است؟ استفاده از چنین عناوینی به نوعی ترویج تجزیه طلبی در اذهان عمومی است و با تنها ابزاری که می‌توان در مقابل تفرقه‌افکنان ایستاد، استفاده از ابزار قضایی است.

۲- در اظهارات پرتناقض تنابنده، این است که ایشان اعلام کرده‌اند که وزارت اطلاعات اعلام کرده که مهناز افشار نمی‌تواند به صورت ویدئویی و لایو با مردم دیدار داشته باشد.

این ادعای قابل پیگیری تنابنده در حالی مطرح شده است که مهناز افشار با وجود فراخوان قوه قضاییه، به دلیل خروج از کشور، هنوز در محاکم قضایی حاضر نشده و حکمی هم علیه وی صادر نشده است. وزارت اطلاعات گرچه تاکنون دوست خوب هنرمندان بوده است، لازم است تا نسبت به این اتهام تنابنده اعلام موضع کند.


۳- وزارت اطلاعات وابسته به دولتی است که با حمایت افرادی مثل تنابنده (و جمیع سلبریتی‌ها) بر سر کار آمده است. بنابراین اگر مشهد طبق گفته ناروای تنابنده، «جمهوری خودمختار» است، که دیگر نباید محل نفوذ وزارت اطلاعات دولتِ مورد حمایت تنابنده و همکارانش باشد.

اگر با فرض محال تنابنده، فضا اینقدر در مشهد امنیتی شده است، مقصر اصلی امثال خود تنابنده و حامیان دولت هستند که امنیتی‌ترین دولتی که تحمل حضور مهناز افشار  را به صورت لایو اینستاگرامی هم ندارد! بر سر کار آورده‌اند.


سئوال مهم قابل طرح این است که مهناز افشار قرار بوده که چه پیامی را به علاقه‌مندان فیلم ضعیف «قسم» برساند که موفق به انجام آن نشده است؟! و آیا تنابنده در مشهد و در جوار حرم امن رضوی، به نیابت از مهناز افشار به مسوولان کشور حمله می‌کند؟

منبع:مشرق


کد مطلب: 696486

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696486/احتمال-احضار-محسن-تنابنده-یک-کلیپ-توهین-آمیز-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com