جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چاووش‌اوغلو: پدافند اس‌-۴۰۰ مشکلی برای ناتو ندارد

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 696401
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد، سامانه موشکی ضد هوایی اس‌-۴۰۰ روسیه مشکلی برای ناتو ایجاد نمی‌کند.
چاووش‌اوغلو: پدافند اس‌-۴۰۰ مشکلی برای ناتو ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مولود چاووش ‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه به خبرنگاران خارجی در پنجاه و دومین نشست وزرای خارجه انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) در تایلند گفت: ما مشکلی با ناتو نداریم. همانطور که از اظهارات دبیرکل ناتو هم بر می‌آید، اس‌-۴۰۰ مشکلی برای ناتو ایجاد نمی‌کند.    

چاووش اوغلو با بیان اینکه اس‌-۴۰۰ مساله‌ میان ترکیه-آمریکاست و نه ترکیه-ناتو، تاکید کرد: ترکیه از طرق بسیاری در عملیات‌های ناتو مشارکت دارد. این مسائل هرگز در هیچکدام از نشست‌های ناتو مطرح نشده است.

از سال ۲۰۱۷ ترکیه و آمریکا روی تصمیم ترکیه برای خرید اس‌-۴۰۰، یک سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه، اختلاف نظر داشتند و آمریکا به لغو قراردادش برای فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ترکیه تهدید کرده بود. آمریکا مدعی است پدافند اس-۴۰۰ با سامانه‌های ناتو هماهنگ نیست؛ استدلالی که ترکیه آن را به چالش می‌کشد. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته است این به ترکیه بستگی دارد که درباره خرید سامانه‌های تسلیحاتی تصمیم‌گیری کند.

چاووش اوغلو همچنین در بانکوک با وانگ یی، وزیر خارجه چین و دون پرامودوینای، وزیر خارجه تایلند دیدار کرد. او همچنین در نشست آسه‌آن-ترکیه شرکت کرد. ‌نشست‌های تایلند تا سوم اوت ادامه خواهد داشت.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *