پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نقطه مشترک سه مربی خارجی لیگ برتر

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 696395
حضور مربیان خارجی در تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با نظم و جدیت مثال زدنی آنها که تاکنون در تمرینات آماده‌سازی نشان داده‌اند، باعث جذابیت نوزدهمین دوره لیگ برتر خواهد شد.
نقطه مشترک سه مربی خارجی لیگ برتر
به گزارش جهان نيوز، زمان آغاز نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در حالی مشخص نیست که تیم های مدعی عنوان قهرمانی تمرینات پیش فصل خود را با جدیت هرچه تمام دنبال می کنند.
 
پرسپولیس پس از سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر با چالش نبود برانکو ایوانکوویچ مواجه شد تا مجبور شود کادرفنی خود را تغییر دهد. آنها پس از رفتن برانکو گزینه های بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دادند اما در نهایت گابریل کالدرون هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

سرمربی آرژانتینی سرخپوشان پایتخت که برای تکرار موفقیت های برانکو کار سختی در پیش دارد اما نحوه برنامه ریزی او برای آماده کردن پرسپولیس، افق های روشنی را به تصویر می کشد.

کالدرون از همان روز اول با جدیتی مثال زدنی تمرینات پرسپولیس را آغاز کرد و اجازه نداد عنان تیم از دستانش خارج شود. پیرمرد آرژانیتین که در آسیا تجربیات فراوانی دارد برای رساندن هواداران این تیم به رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نظم و انضباط را در دستور کار قرار داده است. او تمرینات تیم را سر ساعت مقرر برگزار می کند و با سخت گیری هایی که همراه با دستیارانش انجام می دهد جدیت تمرینات پیش فصل را به بازیکنان اعلام کرده است.

کالدرون بدون آنکه توجهی به حاشیه های ناتمام و البته پررنگ پرسپولیس در این روزها داشته باشد، بازیکنان را تمرین می دهد. این همان فرمولی است که آندره‌آ استراماچونی در استقلال تهران و مصطفی دنیزلی در تراکتور در حال پیاده کردن آن هستند.

سه مربی مطرح فوتبال دنیا در حالی به لیگ برتر ایران پا گذاشته اند که نشان می دهد آنها هدفی جز ایجاد نظم تیمی برای رسیدن به هدفی مشترک ندارند.

سه تیم پرهوادار فوتبال ایران در حالی باید پاسخگوی سرمایه گذاری مدیران و انتظارات هواداران خود باشند که در تصمیمات خود ثابت قدم هستند.کالدرون بی هیچ رودربایستی لیست بازیکنان مزاد خود را با قراردادن نام هفت بازیکن نظیر سروش رفیعی، مهدی شریفی و شایان مصلح به باشگاه داد و اعلام کرد نیازی به آنها ندارد.

اتفاقی که استراماچونی در استقلال تهران با کنار گذاشتن افرادی همچون آرمین سهرابیان، روح الله باقری، رضا کریمی، فرشاد محمدی مهر و میثم تیموری رقم زد.

مصطفی دنیزلی هم با عدم جذب مهره هایی نظیر رامین رضاییان و کی روش استنلی نشان داد حاضر نیست بازیکنانی که هر چند اسم شان مطرح است را به خدمت بگیرد. آنها برای ایده های فنی خود برنامه دارند و فلسفه فوتبالی خود را اسیر اسم های بازیکنان ایرانی نکردند.

استقلال تهران، پرسپولیس و تراکتور در حالی برای قهرمانی در لیگ برتر نیمکت های خود را با تغییر روبرو کردند که روش هر سه مربی برای تیم کردن بازیکنان جسور و باشگاه های پر حاشیه یکسان است: نظم و دیسیپلین!

حال باید دید تاکتیک های فنی آنها برای تیم های محبوب فوتبال ایران چه نتایجی را به همراه خواهد داشت تا بتوانند گوی سبقت را از یکدیگر و سایر رقیبان نظیر سپاهان اصفهان، پدیده مشهد و ذوب آهن بربایند.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *