پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۳

زمین ۳۰۰۰متری سعادت‌آباد به‌جای حسینیه تبدیل به برج شد!

چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 696376
یک قطعه زمین ۳هزارمتری در منطقه سعادت‌آباد تهران که برای احداث حسینیه به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس واگذار شده بود، با تغییر کاربری از طریق فرآیند‌های نامتعارف، به ساخت یک برج اختصاص یافته است!
زمین ۳۰۰۰متری جای حسینیه تبدیل به برج شد!
به گزارش جهان نيوز، از جمله پرونده‌های کلان زمین‌خواری که "شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی" با اقدام «حسین معصوم» نماینده سابق وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال به آن ورود کرده، پرونده معروف به «حسینیه قائم» در سعادت‌آباد تهران است.

ماجرا از این قرار است که در سال 85 به تعدادی از نمایندگان وقت مجلس یک قطعه زمین 3هزارمتری در خیابان درختی سعادت‌آباد برای احداث حسینیه واگذار می‌شود و این افراد طبق قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، اجازه تغییر کاربری نداشتند و وزارت راه و شهرسازی این اراضی را تنها برای ساخت حسینیه واگذار کرده بود.

با این حال، افراد مزبور این زمین را بدون اینکه حق واگذاری داشته باشند، می‌فروشند و مالک جدید با فرایند‌های نامتعارف، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت می‌کند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی متوجه تغییر کاربری و فروش اراضی واگذارشده می‌شود و شکایت می‌کند!

جالب‌تر آنکه در زمان طرح شکایت، هیچ سازه‌ای به‌روی این ملک وجود نداشت اما در حال حاضر یک ساختمان که تا طبقه هشتم هم بالا رفته، احداث و البته جلوی ادامه احداث آن با دستور مقام قضایی گرفته شده است.

بر اساس آنچه حسین معصوم نماینده تام‌الاختیار سابق وزیر راه و شهرسازی پیشتر به آن اشاره کرده، به‌رغم ابلاغ دستور موقت برای توقف ساخت‌وساز، متخلفان اقدام به بتن‌ریزی مجدد می‌کنند که با اطلاع دادسرای ویژه مبارزه با زمین‌خواری، بازپرس مربوطه شخصاً در محل حضور یافته و دستورات لازم را صادر می‌کند.

پرونده شهرک ژاندارمی با اطاله دادرسی 30ساله و تضییع چند صد میلیارد تومان حق و حقوق دولتی، پرونده شرکت تایدواتر خاورمیانه، پرونده موسوم به مجذوبی‌ها و سایر ایادی مورد ادعای اراضی طرشت و فرودگاه مهرآباد با چند هزار میلیارد تومان ارزش مادی، پرونده شرکت مهاب قدس، پرونده موسوم به برادران لاله و شرکت عمران پردیس و اعاده حقوق دولت در بیش از 30 هکتار اراضی تفکیک‌شده، اراضی موسوم به تپه سرخه لواسان و اعاده حقوق تضییع‌شده دولت در اراضی ملی، پرونده موقوفه زالی و شرکت عمران جدید صدرا با صدها قطعه واگذارشده به اشخاص، پرونده سیروس صالحی و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، پرونده موسوم به میری صاحب‌آباد و شرکت عمران شهر جدید پردیس با حدود 1200 هکتار اراضی تصرف‌شده در مسکن مهر پردیس و پرونده موسوم به قربانعلی قبادی‌نژاد دایر بر تصرف و فروش اراضی دولتی با جعل اسناد از جمله پرونده‌های کلان مطرح زمین‌خواری در شورای حفظ حقوق بیت‌المال است که به‌ترتیب طی روزهای آینده گزارشی از این پرونده‌ها منتشر می‌شود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی کارمندان جهاد کشاورزی میرن گوشت تو بازار ازاد میفروشن دیگه ....!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا اسم نمایندگان متخلف را اعلام نمی کنید؟
سیامک
Iran, Islamic Republic of
یکی از مراکز بزرگ تجاری و هزینه بردار مرکز پایتخت هم گویا چنین داستانی داشت و قرار بود مسجد شود ولی نشد و شد یک پاساژ!
پاساژی که هیچ خیر و برکت و فروشی در آن نیست!
ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...م
ب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
شما خودشو ناراحت نکن!
طبقه ۳- رو می‌زارن برای حسینیه،
۱- و ۲- پارکینگ، همکف سرایداری و نگهبانی، ۱-۲۵ هم برای دوستان و برادران. ۲۶ هم پنت‌هاوس برای آقازاده گندهه.
البته ۴- سالن اجتماعات و سالن ریکریئیشن، ۵- هم استخر و سونا و جکوزی.
خلاصه هم دین و دنیا رو به صورت اوکازیون باهم دارن!
...
Iran, Islamic Republic of
نام سالار شهیدان شوخی بردار نیست و یقیناً تاوان سنگین پس خواهند داد
United States
در این ۴۰ سال خیلی ها هم سودهای سنگین بردند!!!!!!
...
Iran, Islamic Republic of
و....
Iran, Islamic Republic of
جهان جون خیلی بد با نظرات برخورد میکنی
نظرات بدون مشکل رو هم حذف میکنی