جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۰

خط و نشان جدید برجامی روحانی برای اروپا

روحانی خطاب به مکرون: هرچه زمان بگذرد بازگشت به نقطه اول برای ایران و اروپا سخت‌تر می‌شود
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب: 696347
حسن روحانی خطاب به رییس‌جمهور فرانسه گفت: هرچه زمان بگذرد و گام‌‌های بعدی در کاهش تعهدات برجامی توسط ایران به انجام برسد، بازگشت به نقطه اول برای ایران و اروپا سخت‌تر خواهد شد.
خط و نشان جدید برجامی روحانی برای اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی  امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه با وی با اشاره به اینکه به اینکه اروپا فرصت زیادی را برای عمل به تعهدات و همکاری با ایران از دست داده، تاکید کرد: عادی سازی روابط نفتی و بانکی، گام اول از تعهدات مورد انتظار ایران از اروپا خواهد بود.

روحانی نتایج سفر نماینده ویژه خود به فرانسه را مثبت ارزیابی کرد و بر ادامه گفتگوها در مسیر اجرای کامل تعهدات طرفین در برجام تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه هدف برجام عادی سازی روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها بوده است، افزود: متاسفانه علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات، تنها بخشی اندک از منافع اقتصادی ایران تامین شد و پس از خروج آمریکا از برجام نه تنها شاهد اقدام جدی از سوی اروپا در این زمینه نبودیم، بلکه برخی از شرکت های اروپایی نیز در پیروی از تحریم یکجانبه آمریکا، از ایران خارج شدند.

روحانی با بیان اینکه تروریسم اقتصادی آمریکا اقدامی ضد انسانی از جمله در زمینه تامین نیازها و کالاهای اساسی مردم بوده، گفت: پایبندی کامل به تعهدات برجام از سوی ایران در شرایطی که طرف مقابل به حداقل تعهدات خود عمل نمی کند، برای ملت ایران پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهور ادامه سیاست‌های تنش آفرین آمریکا در منطقه را دربردارنده آثار منفی در امنیت و ثبات روابط فرا منطقه ای و بین المللی خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره اصلی ترین تامین کننده امنیت و آزادی کشتیرانی در منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان بوده و خواهد بود.

روحانی جدیت اروپا در عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران با دیگر کشورها را گام اول از تعهدات مورد انتظار ایران خواند و اظهارداشت: اختصاص خط اعتباری از سوی اروپا در این زمینه می تواند به عنوان مقدمه حائز اهمیت باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه متاسفانه اروپا در یکسال اخیر فرصت‌های  زیادی را برای ایفای تعهدات و همکاری با ایران از دست داده است، ادامه داد: هرچه زمان بگذرد و گام‌ های  بعدی توسط ایران به انجام برسد، بازگشت به نقطه اول برای دو طرف سخت تر خواهد شد.

روحانی گفت: همان گونه که بارها تاکید کردیم اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی تا این مرحله به گونه ای است که در صورت تامین منافع اقتصادی ایران از سوی اروپا به سرعت قابل بازگشت به نقطه قبلی خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا از اقدامات خصمانه خود علیه ایران هیچ سودی نخواهد برد و ادامه این روند شرایط باخت-باخت برای همگان است، افزود: ایران آغازکننده هیچ تنشی در منطقه نبوده و نخواهد بود اما در مقابل هرگونه تنش آفرینی با قدرت از منافع خود دفاع می‌کند.

روحانی با استقبال و قدردانی از تلاش های رئیس جمهور فرانسه در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات، تاکید کرد: ایران همواره از هرگونه ابتکار در جهت دستیابی به راه حل های عادلانه و گفتگوهای سازنده استقبال می کند.

«امانوئل مکرون» نیز در این تماس تلفنی، سفر نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان به فرانسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فرانسه همه تلاش خود را در راستای تامین منافع ایران در برجام و عادی سازی روابط اقتصادی تهران با دیگر کشورها  به کارخواهد گرفت.

رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اروپا علی رغم تحریم های آمریکا، به دنبال راهکارهایی برای برقراری روابط اقتصادی با ایران از جمله در زمینه ایجاد خط اعتباری است، افزود: روابط ایران و فرانسه همواره همراه با اعتماد متقابل بوده و معتقدیم امروز باید تلاش کنیم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

مکرون تحریم های آمریکا علیه ایران را یکجانبه و غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: باید برای کاهش تنش ها در منطقه و رسیدن به نتیجه مثبت، همکاری و شتاب بیشتری در مسیر انتخاب راه حل مناسب و عادلانه داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
زمانی که تعهداتمان را در برجام کاهش نداده بودیم قیمت دلار به 19 هزار تومان رسید. حال که در حال کاهش تعهداتمان هستیم دلار به کانال یازده - دوازده هزار تومان رسیده است....
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
زمانی که آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد اصلاح‌طلبان با خوشحالی تمام پیروزی ایشان را پیروزی خود می‌دانستند حال که دولت در اداره جامعه مانده و درجا می‌زند و اقتصاد کشور فلج شده می‌گویند روحانی از اصلاح‌طلبان نبوده و نیست؟ متأسفانه در جریان اصلاحات و اصلاح‌طلبان نفاق شدیدی حاکم است.
United Arab Emirates
این بیان آقای رئیس جمهور که درهای مذاکره با آمریکا را نبسته و نخواهیم بست ارسال پیام ضعف به سوی دشمن بدعهد و خبیث است. این کار ایشان با ارزیابی و سیاست کلی نظام یعنی نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم همخوانی ندارد.
United Arab Emirates
‌ پیام تبریک رئیس‌جمهور کشورمان به نخست‌وزیر دلقک فعلی انگلستان آن هم بعد از نمایش اقتدار نظام در توقیف نفتکش این کشور در خلیج فارس گل زدن به دروازه خودی بود.
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
از نشانه‌های وجود جریان نفوذ در کشور تولید فیلم‌های مغایر با موازین شرع و اخلاق و پخش آنها در شبکه خانگی کشور می‌باشد، فیلم‌هایی که اساس محتوای آنها تخریب خانواده می‌باشد.
United Arab Emirates
وقتی در سایه نعمت رهبری جوانان کشور در حوزه نظامی و مدیریت دفاعی به پیشرفت‌های خارق‌العاده رسیده‌اند که دشمنان را متحیر ساخته این امکان وجود دارد که اگر در حوزه اقتصاد هم میدان برای ورود جوانان باز بشود اقتصاد رونق بگیرد و پیشرفت اقتصادی خوبی داشته باشیم.
Iran, Islamic Republic of
البته باید مراقب بود آقازاده های برخی به نام جوانان مملکت در موضوع اقتصاد ورود نکنن
United Arab Emirates
شهید تهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران کاری کرد که امروز آمریکا ، انگلیس، اسرائیل و عربستان همه به غلط‌کردن افتاده‌اند....
Iran, Islamic Republic of
اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند درباره برجام تصمیم بگیرد و دولت روحانی هم متاسفانه توجهی نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
مکرون از حل مشکلات کشور خودش عاجز است. روی چه حسابی رئیس‌جمهور پیک می‌فرستد و پیام به او ارسال می‌کند؟! آیا همچنان قرار است امثال مکرون مشکلات اقتصادی و برجام بدفرجام‌ ما را حل کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
نفت‌کش‌های انگلیسی فعلا از تنگه هرمز عبور نمی‌کنند
رئیس بخش مالی بریتیش پترولیوم از عدم عبور نفت‌کش ‌های انگلیسی از تنگه هرمز تا اطلاع ثانوی خبر داد
نفت‌کش‌های انگلیسی فعلا از تنگه هرمز عبور نمی‌کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، برایان گیلوری، رئیس بخش مالی بریتیش پترولیوم گفت: از زمان توقیف یکی از کشتی‌های انگلیسی توسط ایران در تاریخ دهم جولای، این شرکت هیچ کدام از نفتکش هایش را از تنگه هرمز عبور نداده است.

وی در ادامه گفت: ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فرستادن کشتی‌هایمان به این تنگه نداریم و با استفاده از نفت‌کش‌های اجاره ای دارای مجوز، نفت را از این منطقه عبور می‌دهیم.

به نقل از ترند، گیلبری افزود: ما به انتقال نفت از این گذرگاه ادامه می‌دهیم ولی دیگر هیچ نفت‌کشی با پرچم بریتیش پترولیوم در کوتاه‌مدت از این تنگه عبور نمی‌کند.
United Arab Emirates
آمریکایی‌ها قابل مذاکره نیستند.
اروپایی ها قابل مذاکره نیستند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همه ملت و رهبر اين واقعيت را مي دانند كه امريكا و اروپا نسبت به ايران حقد و كينه شتري دارند و به هيچ عنوان صلاح ملت ايران و بلكه امت اسلام را نمي خواهند اما اين حضرات به اصطلاح اصلاح طلب و در حقيقت غرب گر به هر قيمتي كشده مي خواهد پاي امريكا و غرب را به كشور باز كنند ...!!
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
رزمنده ایرانی آمریکا را عامل و مسئول اصلی ایجاد و تشدید تنش‌ها درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان دانست
Iran, Islamic Republic of
...