جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ازن همچنان هوای تهران را آلوده می‌کند

سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 696272
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران در بعدازظهر امروز (۸ مرداد) به دلیل افزایش آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
ازن همچنان هوای تهران را آلوده می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا ، حسین شهبازی اظهارکرد: پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه امروز(۸ مرداد) است که به تبع آن شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها طی برخی اوقات فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، برای برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین سه تا پنج متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همراه با فراهم شدن شرایط لازم برای شکل‌گیری آلاینده ازن، طی برخی ساعات بعدازظهر امروز (۸ مرداد) بین ساعات ۱۳ الی ۱۸ افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت. بر این اساس، با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات هشتمین روز از مرداد ماه ۹۸، انتظار می‌رود وضعیت نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس به‌طور موقت در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار شود.

به گفته شهبازی، این شرایط جوی تا روز چهارشنبه ( ۹ مرداد) کم و بیش ادامه دارد و برخی ساعات به‌ویژه بعدازظهر همراه با وزش باد موثر خواهد بود. بر این اساس، انتظار می‌رود طی بعضی ساعات فردا به‌طور نسبی برغلظت برخی آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن افزوده شود و وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ و هوا در شرایط سالم بود،اظهار کرد: این شاخص هم‌اکنون ۸۳ و هوا در شرایط سالم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *