کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اداره اوقاف و موسوی لاری پاسخ دهند؛

موسوی‌لاری در ملک تجریش چه ساخت و سازی می‌کند؟

7 مرداد 1398 ساعت 22:45

اخیرا فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که به اقدامات اقتصادی و تخلفات ادعایی وزیر دولت اصلاحات در تجریش اشاره دارد و با سکوت وی همراه شده است.


به گزارش جهان نیوز، اخیراً در شبکه‌های اجتماعی، فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که، به اقدامات و احتمالاً تخلفات موسوی لاری، یار غار خاتمی و وزیر کشور دولت اصلاحات پرداخته است.

در این مجموعه گفته می‌شود که موسوی لاری ملک مشاع تجریش را از اوقاف شمیرانات جهت اقدامات فرهنگی زیر مجموعه مرکز اسلامیه فاطمیه مهر اجاره می‌کند و در کاربری زمین نیز ذکر شده است که می‌بایست در این موقوفه اقدامات فرهنگی اتفاق بیفتد، اما ماجرای ملک تجریش به سمت و سوی دیگری می‌رود.

نمایی از ملک تجریش

در سنداجاره نامه ملک تجریش، اداره اوقاف ملک مذکور را "به منظور استفاده احداث اعیانی جهت موسسه خیریه فرهنگی و آموزشی" به موسسه خیریه آقای موسوی لاری واگذار نموده، اما در عمل آقای لاری در حال ساخت ساختمانی ۶ طبقه با کاربری مسکونی در متراژ  بالا است.
 
قرارداد اجاره ملک تجریش

به نوشته مشرق، بر اساس ادعای فیلم، موسوی لاری بر خلاف قیود و شروط قرارداد حق تغییر کاربری زمین را نداشته است اما در فیلم منتشر شده گفته می‌شود که موسوی لاری با این توجیه که این ملک جوابگوی کار فرهنگی نیست، به دنبال تغییر کاربری ملک تجریش درآمده است و حتی برای گسترش این ملک، به زمین‌های دیگر هم تجاوز کرده است و اعلام شده است که این زمین‌ها بلامعارض است.
 

در این سند به صراحت ذکر شده مستاجر ملک وقفی:

۱- "حق هیچ گونه تغییر در کاربری و نوع استفاده از مورد اجاره را ندارد"

۲- "تخلف از هر یک از شروط مندرج در این قرارداد ضمن ایجاد حق فسخ برای موجر ..."
این اقدامات با شکایت یکی از مالکان زمین‌های مجاور روبرو می‌شود ولی در آخر مجوز ساخت و ساز برای موسوی لاری صادر شده و با قطع درختان و ضرر به ملک مجاور کار پیش می‌رود.
 
نمایی ساختمان مسکونی در حال ساخت در ملک تجریش و تابلو شناسنامه ساختمانقیمت هر مترمربع مسکونی در محله تجریش بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است

به نظر می‌رسد، سکوت موسوی لاری در این مسئله اذهان را به این سمت هدایت می‌کند که احتمالاً تخلفاتی در حال وقوع است و مجموعه موسوی لاری صواب را در این دیده‌اند که فعلاً سکوت کنند و وارد هیچ جواب و سؤالی نشوند، اما سؤالات زیر باید مورد توجه قرار بگیرد؟

۱- چه کسی یا چه کسانی در اداره اوقاف تجریش با تغییر کاربری موقوفه تجریش موافقت کرده‌اند؟

۲- در حال حاضر، ریاست اداره اوقاف چه نظری درباره این تخلف ادعایی دارد؟

۳- موسوی لاری چگونه توانسته است بر خلاف قرارداد، کاربری زمین فرهنگی آموزشی را به مسکونی، تغییر و تبدیل کند؟

۴- چه کسی باید درباره تخلف احتمالی  و نظارت بر موقوفه تجریش پاسخگو باشد؟

باید منتظر پاسخ اداره اوقاف و شخص آقای موسوی لاری ماند و درباره این ملک بیشتر تحقیق کرد.


کد مطلب: 696192

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696192/موسوی-لاری-ملک-تجریش-ساخت-سازی-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com