جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

افزایش گرما در جنوب تهران تا ۴۴ درجه

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب: 696191
کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنجشنبه بیشینه دما در جنوب استان تهران و ورامین به ۴۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، گفت: از روز جمعه کاهش دما در برخی نقاط کشور خواهیم داشت و از یکشنبه آینده ‌هوای تهران خنک‌تر می‌شود.
افزایش گرما در جنوب تهران تا ۴۴ درجه
به گزارش جهان نيوز، امیرحسین نقشینه در تشریح آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور اظهار داشت:‌ ‌‌امروز در استان‌های ساحلی خزر در برخی ساعات، بارش پراکنده رخ می‌دهد‌.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: اوایل امشب در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و جنوب‌ استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: امشب در ارتفاعات البرز در شمال استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رشد ابر پیش‌بینی می‌شود و روز آینده بارش پراکنده روی ارتفاعات مازندران و گلستان خواهیم داشت.

نقشینه اضافه کرد: بعد از ظهر فردا درنقاطی از خراسان شمالی، اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان شاهد وقوع رگبار پراکنده خواهیم بود.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا تا پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما خواهیم داشت و روز پنجشنبه و جمعه کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه روز چهارشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات مازندران پیش بینی می‌شود، ادامه داد: چهارشنبه بعد‌از‌ظهر در شمال اردبیل، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای‌ پنجشنبه و جمعه بارش پراکنده باران در سواحل شمالی کشور خواهیم داشت و دریای خزر روز پنجشنبه مواج خواهد بود.

وی اظهار کرد: در ۵ روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد شد و دریای عمان مواج خواهد بود.

نقشینه با اشاره به اینکه آسمان تهران تا ۵ روز آینده صاف و آفتابی خواهد بود، افزود: از فردا افزایش دما در تهران خواهیم داشت که تا پنج شنبه ادامه دارد؛‌ فردا ایستگاه هواشناسی مهرآباد کمینه دمای ۳۸ درجه، روز چهارشنبه ۳۹ درجه و روز پنجشنبه ۴۱‌ درجه سانتی‌گراد را برای تهران ثبت کرده است.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بیان کرد: فردا همچنین در ورامین و جنوب استان تهران‌ بیشینه دما به ۴۱ درجه سانتی‌گراد، روز چهارشنبه به ۴۲ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه به ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی ادامه داد: از روز جمعه کاهش دما در برخی نقاط کشور خواهیم داشت اما پیش‌بینی می‌شود‌ یکشنبه هفته آینده ‌هوای تهران خنک‌تر شود.

نقشینه در توصیه به کشاو‌رزان اظهار داشت: در این مدت کشاورزان استان‌‌های‌ آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل احتیاط لازم را در انجام عملیات سم پاشی و محلول پاشی داشته باشند.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی یادآور شد:‌ کنترل دما، تهویه و رطوبت در مرغداری‌ها، ‌گلخانه‌ها و دامدار‌ی‌ها، مدیریت آبیاری در محصولات زراعی بهاره برای مقابله با استرس‌های محیطی با نظر کارشناسان فنی هواشناسی و جهاد کشاورزی، با توجه به افزایش دما ضروری است.

وی اظهار داشت: همچنین  تنظیم دوره آبیاری با توجه به نیاز آبی محصولات برای مقابله با استرس‌های محیطی و تغییر یا اصلاح الگو‌های آبیاری در باغات میوه، باید مورد توجه کشاورزان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
الان با این افزایش دمای هوا و گرمای شدید همه جامون داره میسوزه از طرفی یادم میاد معجزه هزاره سوم میگفت : اب رو بریز همونجا که میسوزه!... اگه همه ملت به همه جاشونم اب بریزن که با کمبود اب مواجه میشیم لطفا تکلیف را هر چه سریتر روشن کنید بدانیم اب را کجا بریزیم ؟!............................