پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳

معاون روحانی: نوسان قیمت‌، تولیدزباله را کاهش‌داد!

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب: 696189
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از هدر رفت یک‌سوم تولیدات کشاورزان از مزرعه تا سفره خبر داد و گفت: نوسانات اخیر قیمت‌ها باعث کاهش تولید زباله در کشور شده است.
معاون روحانی: نوسان قیمت‌، تولیدزباله را کاهش‌داد!
به گزارش جهان نيوز، معصومه ابتکار در نشست با سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان شمالی از نگاه دولت به زنان بر اساس برنامه خاص خبر داد و اظهار کرد: نگاه دولت بر هر استان به‌صورت خاص است و با توجه به ظرفیت‌های آن در بخش‌های مختلف همچون اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و فرهنگی برنامه‌ای شکل می‌گیرد.

وی به‌ضرورت آموزش بانوان کشور نیز اشاره کرد و گفت: عدالت جنسیتی در موضوع آموزش حائز اهمیت است اما شکاف موجود در خراسان شمالی با کشور در خصوص میزان سواد زنان استان می‌تواند فرصتی برای ارتقای سطح مهارت‌های فنی و زندگی شود.

به گزارش فارس، معاون آموز زنان و خانواده رئیس‌جمهور نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده را معضلی در جامعه فعلی عنوان کرد و افزود: به دنبال راه‌حلی برای افزایش آموزش، مهارت‌ها و مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی بانوان در جامعه هستیم.

وی از تربیت ۱۰۰ آموزشگر برای گسترش طرح همکاری‌های اجتماعی در روستاها و عشایر خبر داد و گفت: طرح تاب‌آوری اجتماعی در خراسان شمالی با موفقیت اجرا شد و برای ادامه و گسترش وسعت آن موافقت‌نامه‌ای امضا و در حال اجرا است.

ابتکار به توجه دولت به نهادهای غیردولتی و افزایش مشارکت‌های مردمی به مفهوم واقعی نیز اشاره کرد و افزود: آیین‌نامه حمایت‌های حقوقی و قانونی از سازمان‌های مردم‌نهاد در دولت نهایی شده و که امید است برای بسط کیفیت و کمیت این نهادها اقدامات لازم انجام شود.

وی از نهایی شدن ۴ برنامه مشترک و طرح پیشنهادی در حوزه توان‌افزایی زنان نیز خبر داد و گفت: اعتقاد به توان‌افزایی زنان در بخش‌های مختلف ازجمله خانواده و محیط‌زیست وجود دارد و مأموریت شورای عالی فرهنگ عمومی کشور مأموریتی ویژه به معاونت امور زنان ریاست‌جمهور در راستای اصلاح الگوی مصرف داده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور همچنین طرح ردپای آب را مشارکتی خوب با وزارت نیرو خواند و ادامه داد: شبکه‌سازی در کنار آموزش زنان و ایجاد تشکل‌ها در حال انجام است زیرا الگوی مصرف در کشور ما پایدار نیست و از بسیاری کشورهای ثروتمند مصرف و اسراف بیشتری داریم.

وی در انتها از هدر رفت یک‌سوم تولیدات کشاورزان از مزرعه تا سفر نیز خبر داد و گفت: نوسانات اخیر قیمت‌ها در سبد خانوار تأثیر گذاشته و مصرف با دقت خانواده‌ها باعث کاهش زباله شده و میزان پسماند تولیدی کاسته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتیکه کشاورزی مکانیزه نیست و کارخانجات تبدیلی وبسته بندی وجود ندارد طبیعی است که بخشی از محصول ازبین برود
mohsen
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار !!! اتفاقا درست است، زباله ها خیلی کم شدند و این افتخار برای شما بس که زباله گردها چندین برابر شدند.لذا زباله ها نصف شده است!!!
کاری کردید که بسیاری از مردم زباله خور شدند!!!
شما این حقایق را نمی بینید مردم که می بینند!!!
Iran, Islamic Republic of
..