کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۹۰ درصد زائران ایرانی در مکه مستقر شده‌اند

7 مرداد 1398 ساعت 14:19

رئیس سازمان حج و زیارت از استقرار بیش از ۹۰ درصد زائران ورودی به عربستان در شهر مکه خبر داد و گفت: از ابتدای عملیات اعزام زائران تاکنون ۷۰ هزار و ۷۸۳ نفر در قالب ۲۸۶ پرواز به عربستان منتقل شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان درباره تعدا زائران ایرانی حاضر در عربستان سعودی اظهار کرد: در مجموع تاکنون 79.9 درصد زائران و عوامل اجرایی ما از طریق دو فرودگاه مدینه و جده وارد شده‌اند که از کل پروازهای انجام شده تا‌کنون 114 مورد از طریق فرودگاه جده و 172 پرواز هم از فرودگاه مدینه وارد شده است.

به گفته وی در این مدت 60 هزار و 234 زائر در قالب 423 کاروان که مدینه اول بودند توسط 10 هزار و 449 دستگاه اتوبوس از مدینه به مکه اعزام شده‌اند.وی عنوان کرد‌: در مجموع 60 درصد پروازهای انجام شده تاخیر نداشته‌اند اما متوسط تاخیر در کل پروازهای انجام شده 22.4 درصد است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش شده خدمات مناسب و در شان ضیوف‌الرحمن در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شود، اظهار کرد‌: در زمینه تدارک غذای زائران با توجه به سلیقه و ذائقه مناطق مختلف کشور در عین اهمیت محوری کیفیت به تنوع غذایی هم توجه ویژه شده و در این راستا بخشی از مواد اولیه هم از کشورمان منتقل شده است.

وی ادامه داد: فقط امروز 143 هزار و 447 پرس غذای مختلف در دو وعده ناهار و شام در شهرهای مدینه و مکه پخت می‌شود ضمن آنکه در طبخ آنها به وضعیت افراد دارای شرایط خاص مثل دیابتی‌ها وافراد مبتلا به پرفشاری خون و غیره نیز توجه شده است.
رشیدیان در ادامه با اشاره به خدمات حوزه حمل و نقل هم گفت‌: فقط در مکه 19 خط اتوبوسی با233 دستگاه اتوبوس و 10 مینی بوس فعال شده و به زائران در مسیر هتل و مراکز مذهبی خدمت رسانی می‌کنند که تا کنون بیش از 55 هزار نفر از این طریق جا به جا شده‌اند‌.

به گفته وی‌‌، 10 ایستگاه راهنمای حجاج هم فعال شده و به زائران اطلاعات لازم را ارائه می‌کند که تا کنون 18 هزار و 534 نفر از زائران از این محل خدمات دریافت کرده و به 39 نفر از گمشدگان خدمت رسانی شده‌اند.

معاینه 71776 زائر در مراکز بهداشتی و درمانی مستقر در عربستان
رشیدیان در حوزه خدمات پزشکی و درمانی هم گفت‌‌: از ابتدای ورود زائران به سرزمین وحی تاکنون 71 هزار و 776 زائر ویزیت و معاینه شده‌اند؛ در مجموع از ابتدا تا کنون 337 زائر در بیمارستان مرکزی پزشکی حج و زیارت بستری شده‌اند و 148 نفر هم بر اساس تفاهمی که با طرف عربستانی شده نیز در بیمارستان‌های این کشور منتقل شدند.
وی ادامه داد : در حال حاضر 11 بیمار در بیمارستان‌های سعودی و 32 نفر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.

به گفته وی در مجموع 108 نفر هم خود به روانپزشک مراجعه کرده‌اند که 20 بیمار هم توسط روانپزشک به صورت تخصصی ویزیت شده است.


کد مطلب: 696162

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696162/۹۰-درصد-زائران-ایرانی-مکه-مستقر-شده-اند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com