کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکن ظرفیت رشد قیمت ندارد

7 مرداد 1398 ساعت 13:13

کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به اینکه مسکن ظرفیت رشد قیمت ندارد گفت: بانک‌های خصوصی و ملاک های بزرگ هستند که با ورود به بازار مسکن قیمت ها را افزایش و با خروج از این بازار قیمت‌ها را کاهش می دهند پس مردم عادی نقشی در این خصوص ندارند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، افشین پروین پور در تحلیل خود از آینده بازار مسکن گفت:مسکن ظرفیت رشد قیمت ندارد پس توصیه می کنم افرادی که اقدام به خرید مسکن کرده اند به این تصور که قیمت ها در آینده رشد خواهد کرد و سود خواهند برد باید بدانند که این تصور آنها اشتباه است.

*قیمت مسکن در ماههای آتی تا حدودی کاهش خواهد یافت
وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده قیمت مسکن در ماههای آتی تا حدودی کاهش خواهد یافت که البته این کاهش قیمت مربوط به نقاطی است که قیمت ها در آن مناطق به شکل غیر قابل باوری افزایش یافته بودند؛ پس به نظر می رسد کاهش تعداد معاملات که از خرداد ماه آغاز شده نوید یک رکود عمیق در بازار مسکن را می دهد.

پروین پور ادامه داد:وقتی شاهد رونق کلان اقتصاد نیستیم ، شک نکنید که بخش مسکن نیز به تبعیت از این اقتصاد کلان عمل خواهد کرد؛ پس توصیه بنده به افرادی که مسکن خریده‌اند تا گران شود و سود کنند این است که این تصور آنها حداقل در ماه‌های آینده دور از واقعیت است.

این کارشناس اقتصاد مسکن در خصوص توصیه وزیر راه و شهرسازی به مردم برای خرید نکردن مسکن گفت: بر اساس نشانه هایی که از وضعیت بخش مسکن وجود دارد بازار مسکن دچار یک رکود سنگین خواهد شد که البته این رکود باعث کاهش قیمت در برخی مناطق که قیمت ها رشد نجومی پیدا کرده بود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بر اساس اعلام بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیرماه سال 1398، به 4.8 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 64.6 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

*مردم تاثیری بر بازار مسکن نه در زمان رشد قیمت و نه در زمان کاهش قیمت ندارند

پروین پور گفت: اقتصاد که با توصیه وزیر و یا رئیس جهور اداره نمی شود اما در خصوص توصیه به مردم برای نخریدن مسکن برای کاهش قیمت باید گفت که مردم تاثیری بر بازار مسکن نه در زمان رشد قیمت و نه در زمان کاهش قیمت ندارند.

پروین پور گفت:این بانک‌های خصوصی و ملاک های بزرگ هستند که با ورود به بازار مسکن قیمت ها را افزایش و با خروج از این بازار قیمت‌ها را کاهش می دهند.


کد مطلب: 696157

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696157/مسکن-ظرفیت-رشد-قیمت-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com