جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

جمع‌آوری بیش از ۳۰۰ کودک خیابانی در تهران

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 696107
فرماندار تهران گفت: ‌در حال حاضر 306 کودک خیابانی و متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده که این امر باعث کاهش 60 درصدی تکدی‌گری در تهران شده است.
جمع‌آوری بیش از ۳۰۰ کودک خیابانی در تهران
به گزارش جهان نيوز، عیسی فرهادی در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور که درخصوص جذب و شناسایی کودکان خیابانی شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: 40 روز از موضوع ساماندهی کودکان خیابانی در شهر تهران می‌گذرد و تاکنون 306 کودک جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند که 50 درصد این کودکان بی‌سواد، 82 درصد آنها از اتباع خارجی و 20 درصد از این اتباع خارجی فاقد والدین هستند و تنها به تهران آورده شده‌اند.

فرهادی بیان داشت:‌ در حال حاضر 50 نفر از این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و بهزیستی متولی این طرح است تا نسبت به ساماندهی کودکان خیابانی اقدام کند.وی افزود: در حال حاضر 18 درصد از کودکان خیابانی جمع‌آوری شده ایرانی هستند که تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

فرماندار تهران گفت:‌ در مورد کودکان اتباع خارجی که پدر و مادرشان قانونی در کشور حضور دارند برای بار اول تعهد گرفته و برای بار دوم بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود، همچنین اتباع غیرمجاز در صورت شناسایی نسبت به طردشان از کشور اقدام می‌شود.

فرهادی اظهار داشت:‌ در حال حاضر کودکان بدون والدین، مشکل جدی هستند که قرار شد با سفارت کشورهای مربوطه در این خصوص مذاکراتی صورت گیرد و نسبت به طردشان اقدام شود.

‌وی با بیان اینکه جمع‌آوری 306 نفر از کودکان خیابانی 60 درصد از تکدی‌گری در شهر تهران را کاهش داده است، ادامه داد: ما به دنبال جمع‌آوری و نگهداری نیستیم و باید این کودکان ساماندهی شوند. در حال حاضر دو مرکز مخصوص کودکان خیابانی راه‌اندازی شده است و با این دو مرکز ظرفیت پاکسازی کامل شهر را از کودکان خیابانی خواهیم داشت. فرماندار تهران گفت: از مردم نیز تقاضا می‌کنیم همکاری لازم را داشته باشند چرا که تکدی‌گری پدیده‌ای بسیار زشت و غیر قابل قبولی است و وجود متکدیان به دلیل کمک‌هایی است که به آنها می‌شود و از مردم می‌خواهیم که کمک‌های خود را به خیریه‌ها و موسسات قانون‌مند بدهند تا از این طریق به نیازمندان کمک شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلفی مانند دانشگاه علوم پزشکی نیز در بحث بیماری این کودکان کمک می‌کنند و دیگر دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد و سازمان فنی‌حرفه‌ای کمک‌های خود را ارائه می‌دهند.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
اگر این کودکان به مدرسه فنی فرستاده شوند کارگران ماهر خواهند شد.