پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ماجرای هدیه ۷۵۰ میلیونی رهبرانقلاب به سیل‌زدگان

دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 696105
فرماندار بردسکن درباره هدیه‌ای از سوی مقام معظم رهبری به سیل زدگان این شهرستان با ارزش ۷۵۰ میلیون تومان خبرداد.
ماجرای هدیه ۷۵۰ میلیونی رهبرانقلاب به سیل‌زدگان
به گزارش جهان نيوز، مجتبی شاکری فرماندار بردسکن گفت: به ازای هر واحد، ۱۶۰ پاکت سیمان داده می‌شود که تاکنون ۵۰ نفر از متقاضیان از این هدیه رهبری بهره‌مند شده اند. فرماندار بردسکن در بازدید از روند ساخت واحد‌های مسکونی مناطق سیل زده روستا‌های جلال آباد، محمدآباد، کلاته نو و سیف آباد به خبرنگار ما گفت: در پی وقوع سیل فروردین امسال به هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در ۳۵ روستای شهرستان خسارت وارد شد که ازاین تعداد ۷۹۰ واحد نیاز به احداث دارد و ۳۱۰ واحد تعمیری است.

آغاز عملیات اجرایی ۳۱۰ واحد مسکونی رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن با بیان این که در فاز اول براساس سهمیه ابلاغی از استان عملیات اجرایی ۳۱۰ واحد آغاز شده است افزود: برای تمامی واحد‌های خسارت دیده پروانه رایگان ساختمانی صادرو تشکیل پرونده انجام شده و تاکنون ۲۵۰ واحد معرفی به بانک و انعقاد قرارداد شده است.

شاکری افزود: قسط اول تسهیلات برای این تعداد از متقاضیان آزاد شده و به تامین اسکلت ساختمانی توسط بنیادمسکن اقدام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ واحد اسکلت (سازه پیچ و مهره) تحویل متقاضیان و ۱۹۰ واحد عملیات آوار برداری انجام شده است. وی همچنین گفت: عملیات پی کنی و شفته برای ۲۵۰ واحد انجام و ۱۲۰ واحد نیز در مرحله آرماتور بندی و ۸۰ واحد نیز فنداسیون آن اجرا شده است.

فرماندار بردسکن مطرح کرد: در مجموع از ۳۱۰ واحد سهمیه ابلاغی به شهرستان ظرف دوماه اخیربرای ۶۰ واحد اسکلت نصب و ۳۰ واحد عملیات دیوار چینی انجام شده است و ۲۰ واحداجرای سقف دارد و پنج واحد در مرحله نازک کاری است. شاکری قول داد در صورتی که متقاضیان پای کار باشند، امید است تا پایان آبان ماه قبل از فصل سرما ۳۰ درصد از واحد‌های خسارت دیده ناشی از سیل تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

بازدید مدیرعامل مجمع خیرین
وی به بازدید مدیرعامل مجمع خیرین خراسان رضوی و جمع دیگری از خیرین به این شهرستان اشاره کرد و گفت: مقرر شد در مناطق عشایری بخش انابد ۵۰ واحد توسط خیرین از مرحله سفت کاری به بعد انجام شود و دریکی از روستا‌ها نیز به همت ستاد سیل زدگان استان ۲۰ واحد خسارت دیده صفر تا ۱۰۰ آن تکمیل و برای تجهیز وسایل مورد نیاز منزل و اشتغال آن‌ها نیز اقدام شود.

وی اظهار کرد: به محض تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی بقیه واحد‌های خسارت دیده نیز آغاز خواهد شد. فرماندار بردسکن مطرح کرد: دولت به ازای هر واحد خسارت دیده ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بازسازی و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است و متقاضیانی که پروژه خود را اجرا کرده اند قسط اول آن آزاد شده است.

منبع: خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *