پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

فلاحت‌پیشه‌: اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تصمیم بگیرد

يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 695999
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپایی‌ها بدون آمریکا نمی‌توانند تصمیمی را اتخاذ کنند و جایگاه آنها مقاومت کننده‌ برای برجام نیست.
فلاحت‌پیشه‌: اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تصمیم بگیرد
به گزارش جهان نيوز، حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تعلل اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان نسبت به برجام، اظهار کرد: واقعیت این است که انتظار حفظ برجام توسط اروپا با توجه به تجربه یک سال گذشته، واقع گرایانه‌ای نیست، چراکه برجام قرار داد حقوقی بین المللی است که توسط قدرت‌های دنیا شکل گرفته است.

وی افزود: اروپایی‌ها بدون آمریکا نمی‌توانند تصمیمی را اتخاذ کنند، حتی آن‌ها سعی کردند اینستکس را هم در قالب ساز و کار‌های تحریمی آمریکا تعریف کنند، اما این سازو کار انقدر ضعیف است که نتوانست نظر جمهوری اسلامی ایران را به خود جلب کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: جایگاه اروپایی ها، جایگاه مستقل و مقاومت کننده‌ای برای برجام نیست، بلکه جایگاه رایزنی و واسطه گری برای حفظ برجام است که ایران و آمریکا را در این ساز و کار حفظ کنند و عملا تلاش آن‌ها به نتیجه نرسیده است؛ معتقدم اروپایی‌ها درحال وقت کشی هستند و امیدوارند  که ایران و آمریکا خودشان مسائلشان را حل کنند، کمااینکه همین انتظار را انگلیس و آلمان در زمان تئوریکا داشتند و بعد از اینکه چندین بار توافق ایران با تئوریکا از سوی آمریکا وتو می‌شد، در نهایت اروپایی ها، آمریکایی‌ها را وارد مذاکرات کردند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: معتقدم جمهوری اسلامی در برداشتن گام‌های اول و دوم ملاحظات دیپلماتیک را رعایت کرده و عمل ایران انتحاری نبوده است، جمهوری اسلامی باید در ادامه راه حق طلبانه سیاست‌های خود پیش گیرد؛ معتقدم افراطی گری راه به جایی نخواهد برد، چراکه این امر عمر دارد، مثلا خود رئیس جمهور آمریکا به این نتیجه رسیده که با افراطی گری کار به جایی نمی‌رسد، این مسئله باعث شده که ما در این چند وقت بار‌ها شاهد تعدیل مواضع آمریکا باشیم.

وی خاطر نشان کرد: معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید در انجام گام سوم حق طلبانه عمل کرده و کاری نکند که در سنگر برجام محاصره شود؛ اتفاقات تازه‌ای در حال روی دادن است که امکان بازی ایران را تقویت می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تصمیم بگیرد و دولت روحانی هم متاسفانه توجهی نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
مکرون از حل مشکلات کشور خودش عاجز است. روی چه حسابی رئیس‌جمهور پیک می‌فرستد و پیام به او ارسال می‌کند؟! آیا همچنان قرار است امثال مکرون مشکلات اقتصادی و برجام بدفرجام‌ ما را حل کنند؟!
Iran, Islamic Republic of
توقیف نفتکش حامل نفت ایران توسط دزدان انگلیسی در تنگه جبل الطارق نقض قوانین بین المللی است ولی متاسفانه سران انگلیس تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند....Lد؟
محمدرضا کیانفر
Singapore
...
محمدرضا کیانفر
Singapore
..