جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح:

سربازان با گواهینامه مهارت ترخیص می‌شوند

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 695879
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح گفت: امسال 200 هزار سرباز دوره‌های آموزش مهارتی را در پادگان‌ها می‌گذرانند.
سربازان با گواهینامه مهارت ترخیص می‌شوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز در چهارمین روز از هفته ملی مهارت و در حاشیه همایش سرباز،‌ مهارت و اقتدار ملی در محل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران اعلام کرد: سال گذشته براساس برنامه‌ریزی انجام شده 200 هزار سرباز دوره‌های آ‌موزش مهارتی را گذرانده و گواهینامه گرفتند و امسال نیز برای 200 هزار نفر سرباز برنامه‌ریزی شده که دوره‌ های مهارتی را در پادگان‌ها بگذرانند.

کمالی درمورد اینکه آیا آموزش مهارت هم برای سربازان اجباری می‌شود گفت: برنامه‌ریزی شده تا سال 1401 هر جوانی که به عنوان سرباز وارد نیروهای مسلح می‌شود با یک مهارت خارج شود و همزمان با دریافت کارت پایان خدمت گواهی مهارت را نیز بدست آورد.
وی در پاسخ به این شبهه که سربازان برای گذراندن این دوره‌ها هزینه می‌پردازند، گفت: تمام دوره‌های مهارتی که در پادگان‌ها به سربازان ارائه می‌شود رایگان بوده و سرباز مبلغی نمی‌پردازد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز نیروهای مسلح همچنین گفت: برای رشته‌های مختلف آموزش مهارت به سربازان با وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی،‌ آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است که سربازان دوره‌های مختلف را د ر آموزش‌های کلاسیک و مهارتی بگذرانند.

وی خود را پدر معنوی سربازان دانست و گفت: خبر خوش اینکه امسال مشوق‌هایی برای مهارت‌ آموزی سربازان در نظر گرفته شده و امسال سال نشاط سربازی نامیده شده است.

سردار کمالی درمورد اینکه آیا فرزندش نیز به سربازی می‌رود، گفت: فرزند من هم اکنون دانش‌آموز کلاس ششم است و انشاءالله در آینده به موقع به سربازی اعزام خواهد شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *