جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۵

«پهلوان» به حبس ابد محکوم شد

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 695877
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه پرونده متهمان پدیده ‌تکمیل ‌و دادگاه رای را صادر کرد، گفت: از حبس ابد تا حداقل ۲ سال حبس برای متهمان مجازات تعیین شد.
«پهلوان» به حبس ابد محکوم شد
به گزارش جهان نيوز، حکم محسن پهلوان مقدم متهم ردیف اول پرونده شرکت «پدیده» صبح شنبه از سوی دادستان مشهد اعلام شد و بر این اساس، وی به حبس ابد محکوم شد.

غلامعلی صادقی صبح امروز در در جلسه علنی دادگاه ویژه جرایم اخلال‌گران در نظام اقتصادی در پرونده موسوم به «شرکت پدیده» که در مجتمع انقلاب مشهد برگزار شد، با اشاره به تلاش دستگاه قضا برای حفظ اموال پدیده اظهار کرد: امروز خاطرمان جمع است که با اقدامات به موقع توانستیم اموال پدیده را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا بلافاصله پس از ارتکاب جرم در پدیده وارد موضوع شد گفت: پدیده فعالیتش را از سال ۸۸ آغاز کرد و در ابتدای کار تخلفی مشاهده نشد اما اصل و زمینه موضوع تخلف پس از فروش سهام این شرکت شروع شد.
دادستان مشهد با بیان اینکه زمینه تخلف از زمانی شروع شد که خود پهلوان برای سهام پدیده قیمت تعیین می‌کرد افزود: تا سال ۹۲ قیمت سهام پدیده طبیعی بود اما پس از این با ورود عوامل پهلوان به مسئله خرید سهام و تعیین قیمت توسط وی، زمینه تخلف آغاز شد.

صادقی به یکی دیگر از ابهامات پرونده پدیده اشاره و عنوان کرد: ما نه تنها فعالیت پدیده را تعطیل نکردیم بلکه بر ادامه فعالیت آن تاکید داشتیم اما این فعالیت باید با شروطی همچون ممنوعیت فروش بیش از ۲۰ درصد و حذف تبلیغات اغوا کننده از سوی شرکت بود اما پهلوان این شروط را در واقع شروطی برای ادامه فعالیت شرکت می‌دانست.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان برای پاسخگویی به سپرده‌گذاران استفاده شده است و پاسخ دولت پاسخگو بودن تعاونی‌ها بوده است.

صادقی با اشاره به مدعی بودن مالکیت ۸۰ درصدی سهام پدیده توسط پهلوان گفت: این مقدار سهام از پهلوان برای پرداخت به مردم گرفته شد.

وی با بیان اینکه در صورتی که کسی در قالب رأی دادگاه به مشارکت علاقه مند بود افزود: زمینه برای افزایش نقدینگی شرکت فراهم است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد عاملان انتشار برخی اخبار و مسائل در فضای مجازی و جو سازی علیه پدیده را منفعت طلبانی دانست که برای رسیدن به منافع خودشان دست به این اقدامات در فضای مجازی زده اند و تاکید کرد: این افراد سهام دار پدیده نبوده اند.

دادستان مشهد به احکام متهمان پرونده پدیده اشاره و اظهار کرد: محسنی‌ثانی به مجازات ۱۵ سال حبس و بابت تحصیل مال از طریق نامشروع به ۲ سال حبس محکوم می‌شود؛ متهم ردیف اول محسن پهلوان مقدم نیز، به حبس ابد و محرومیت دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


mohsen
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حکم هادی رضوی تایپ شد؟!
...
United States
بعد از چند سال بمناسبتهاي مختلف ممكنه ازاد بشن .
ممکنه
United Arab Emirates
ممکن نیست حتمی و یقینی است....!!!!!!!