پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ترامپ از تهدید تحریم‌ اقتصادی دست کشید

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 695847
دولت گوآتمالا اعلام کرد، یک توافق مهاجرتی میان ایالات متحده و گوآتمالا به امضا رسیده است که به مدت دو سال ادامه دارد و اجرای آن هر سه ماه یک بار مورد بازنگری قرار می‌گیرد. در ازای آن ترامپ هم از تحریم اقتصادی این کشور آمریکای مرکزی کوتاه آمد.
ترامپ از تهدید تحریم‌ اقتصادی دست کشید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پس از اعلام توافق، دولت گوآتمالا سندی را منتشر کرد که نشان می‌دهد هیچ کدام از طرف‌ها موظف به تامین هزینه‌های آن نیستند. براساس این سند، این توافق مهاجرتی شامل شهروندان گوآتمالا یا اتباعی که به دنبال پناهجویی باشند، نمی‌شود.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه اعلام کرد، برای لغو تهدید تحریم‌های اقتصادی علیه گوآتمالا توافق کرده است. گوآتمالا تاکید دارد تدابیر جدیدی را به مرحله اجرا در می‌آورد که هدفشان کاهش درخواست پناهندگی از سوی مهاجران هندوراسی و السالوادوری است.

 دولت ترامپ با موج مهاجرانی عمدتا از آمریکای مرکزی روبروست که در مرز جنوبی ایالات متحده با مکزیک درخواست پناهندگی می‌دهند؛ تعداد مهاجران به حدی بالاست که ترامپ در اجرای وعده انتخاباتی خودش برای محدود کردن مهاجران ناکام مانده است. بسیاری از طرح‌های او در دادگاه‌ها متوقف شده و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکایی گفته است توافق با گوآتمالا را هم در دادگاه به چالش می‌کشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *