جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۵

آمریکا: جلوی سفرهای سردار سلیمانی را بگیرید!

پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 695684
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت خواستار به‌روزرسانی لیست تحریم‌های قطعنامه ۲۲۳۱ و همچنین اجرای محدودیت سفر سردار سلیمانی به کشورهای منطقه شد.
آمریکا: جلوی سفرهای سردار سلیمانی را بگیرید!
به گزارش جهان نيوز، جاناتان کوهن سرپرست نمایندگی آمریکا در نامه خود به دبیرکل سازمان ملل و شورای امینت خواستار برگزاری نشست کارشناسان این شورا در هفته‌های آینده شده است تا آخرین تغییرات لیست تحریمی‌های  قطعنامه ۲۲۳۱ را به روز رسانی کنند.

در این نامه با اشاره به ضمیمه «ب» قطعنامه ۲۲۳۱، اظهار شده است که شورا نتوانسته است لیست افراد حقیقی و حقوقی الحاقی به این پیوست را حفظ کند و اطلاعات آن مربوط به ۹ سال پیش است.

آمریکا با انتقاد از اینکه شرکت‌های دولت‌های عضو شورای امنیت با شرکت‌های مشخص شده در این فهرست همکاری تجاری داشته‌اند، مدعی شد الگوی طراحی شده برای جلوگیری از سفر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران نقض شده است.

در نامه نمایندگی آمریکا ادعا شده لیستی متشکل از ۸۴ نفر در ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ است که درباره فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران شناسایی شده‌اند و کشورها ملزم هستند تا ۲۰۲۳ از آن تبعیت کنند.

محدودیت‌های سفری قاسم سلیمانی در اکتبر ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

یادآور می‌شود قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت پس از تنظیم توافق برجام و اساسا برای تضمین این توافق تصویب شد. اما آمریکا در حالی که توافق را زیر پا گذاشته و باید در شورای امنیت مورد مواخذه قرار بگیرد، در اثر کوتاهی وزارت خارجه ما و عدم پیگیری ماجرا، ژست طلبکارانه به خود گرفته است.

اما درباره آرزوی آمریکا برای محدود کردن سفرهای سردار سلیمانی نیز باید گفت: اولا او معطل تحریم‌ها نمی‌ماند و در همین سال‌ها به کشورهای مختلف و از جمله عراق و سوریه و روسیه و... سفر کرده است. او همچنین در عراق، تا بیخ گوش نظامیان آمریکایی و فرماندهان ارشد آنها پیش رفته و بعضا پیغام‌های تهدید هم داده است. ضمن اینکه سردار سلیمانی احتمالا فعلا بنا ندارد به آمریکا سفر کند و طبیعتا اگر هم چنین برنامه‌ای داشته باشد، از مقامات آمریکایی اجازه نمی‌گیرد.

مطبوعات آمریکایی و اروپایی بارها با انتشار تصاویر سرلشکر سلیمانی در صفحات اول خود، از وی به‌عنوان کسی یاد کرده‌اند که آمریکا و داعش را با هم خرد و تحقیر کرد.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سردار همیشه سرفراز ، خدا نگه دارش باشد!
جواد
درود بر سرباز واقعی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
غلام نوروزی
United Kingdom
سلام برسردارشجاع شماالگوی پاکی
وطن
پرستی هستید
United Kingdom
سلام سردار شما الگوی ما هستید
ماهم وطن پرستیم بخدا امادهایم تانفس اخر سلام برشما سرداربزرگ ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
مشرك نباش پسر جان ! فقط خدا قابل پرستشه و بس !