شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

عوارض جبران ناپذیر نخوردن صبحانه برای همه

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 695593
دانشمندان برزیلی با انتشار یافته های یک تحقیق اعلام کردند که نخوردن صبحانه عوارض بسیار خطرناک ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را در به دنبال خواهد داشت.
عوارض جبران ناپذیر نخوردن صبحانه برای همه
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، براساس تحقیقات منتشر شده توسط دانشمندان برزیلی، با نخوردن صبحانه، خطر ابتلا به بیماری ها دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی بسیار بالا می رود. خوردن صبحانه به ویژه برای نوجوانان بسیار ضروری است.

بنابر اعلام دانشمندان برازیلی، نخوردن صبحانه می تواند باعث بروز چاقی در نوجوانان هم شود.پیش از این مجله « EurekAlert» در مقاله ای اعلام کرده بود که، نخوردن صبحانه و عادت داشتن به صرف شام قبل از خواب، خطر مرگ پس از سکته قلبی را افزایش می دهد.

متخصصان به این نتیجه رسیده اند که ادغام این عادت ها باعث وخیم شدن روند بهبود سلامتی بیمار پس از سکته قلبی می شود. خودداری از صرف صبحانه به همراه صرف شام قبل از خواب، 5-4 بار احتمال مرگ یا سکته قلبی دیگر را افزایش می دهد.

محققان خاطرنشان کرده اند که تصحیح رژیم غذایی به شکل ارزان و ساده، می تواند شاخص های سیستم قلب و عروق را بهبود بخشید. دکتر مارکوس مینیکوچی از دانشگاه دولتی سان پائولو در این خصوص گفته،«صبحانه خوب باید شامل شیر کم چربی، ماست شیرین و پنیر، نان و میوه باشد. مقدار کالری آن باید از 15 تا 35 درصد مقدار کالری مصرفی روزانه باشد. شام را باید حداقل دو ساعت قبل از خواب صرف کرد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *