چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۵

عراقچی پیام روحانی را تسلیم ماکرون کرد

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 695569
عراقچی در دیدار با ماکرون ضمن تسلیم پیام کتبی روحانی به رئیس جمهور فرانسه، درباره موضوعات مورد علاقه ۲ کشور و یافتن راهکارهایی برای کاهش تنش ها در منطقه و استمرار حفاظت از برجام گفتگو کرد.
عراقچی پیام روحانی را تسلیم ماکرون کرد
به گزارش جهان نيوز، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و فرستاده ویژه رئیس جمهوری کشورمان شامگاه سه شنبه (به وقت محلی) در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه پیام کتبی حسن روحانی را تسلیم وی کرد.

در این دیدار طرفین به طور مبسوط پیرامون موضوعات مورد علاقه ۲ کشور از جمله مسائل منطقه ای و بین المللی و چگونگی یافتن راهکارهایی به منظور کاهش تنش ها در منطقه و همچنین استمرار حفاظت از برجام به عنوان یک تفاهم بین المللی و چند جانبه و یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماسی در عصر حاضر بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه استفاده از دیپلماسی به منظور ایجاد فضای مورد نیاز جهت ایجاد و استحکام ثبات و امنیت در بهترین شکل ممکن با توجه به شرایط و وضعیت کنونی جهان و منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

عراقچی پیش از این نیز با «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدار تصریح کرد که ایران اجازه اخلال در روند کشتیرانی در خلیج فارس را نخواهد داد و اظهار داشت: از اروپا انتظار می رود موضع روشنی در مخالفت با سیاست آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران اتخاذ کند.

 «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بامداد سه شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر از سفر عراقچی به پاریس خبر داد و نوشت: عراقچی در این سفر پیام مکتوب روحانی را تسلیم «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواهد کرد.

سفر عراقچی به پاریس در حالی صورت گرفت که «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه اخیرا (۱۸ و ۱۹ تیر ماه) برای دومین بار به تهران سفر کرد و در سفر اخیرش پیام ماکرون به روحانی را تحویل داد. 

مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه ۲۹ خرداد و دو روز بعد از اظهارات بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اعلام شمارش معکوس از سوی ایران برای عبور حجم اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد از سقف ۳۰۰ کیلوگرم، به تهران سفر کرده بود. 
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ملت‌های آزاده جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین، خیانت سران مرتجع عرب گرد‌آمده در منامه را هرگز فراموش نخواهند کرد ..
Iran, Islamic Republic of
با چه زبانی باید به این دولت گفت که برجام مرده به دنیا آمده و جز خسارت چیزی برای ایران ندارد ..
Iran, Islamic Republic of
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی انتخاب نخست وزیر جدید بریتانیا را تبریک گفت !!!!!، این کار در این شرایط چه معنی می دهد؟!!!!.
Iran, Islamic Republic of
پهباد جاسوسی نیروهای متجاوز آمریکا درحریم هوایی ایران بود
پنج‌شنبه گذشته یک پهپاد جاسوسی آمریکا که وارد حریم هوایی سرزمینی ایران شده بود توسط یک موشک ایرانی هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه آلمان در مصاحبه خود وجود تنش‌ها در منطقه را خطرناک دانسته و گفته تنش‌ها را باید کاهش داد. مسئولین کشورمان باید به ایشان پاسخ می‌دادند تنش‌های موجود در منطقه به دلیل حضور و دخالت غربی‌ها در منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درمقابل فشارهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی ناتوان است.!!....!!!!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به نگهبان تنگه هرمز که سپاه است مدام هشدار جنگ می‌دهد و با توهم پراکنی سعی می‌کند چهره این نیروی انقلابی را تخریب کند اما از دست دادن پهپادشان و توقیف نفتکش انگلیسی و... به محبوبیت سپاه در ایران افزوده است...
Iran, Islamic Republic of
باز شدن دوباره موضوع کشورمان روی میز اروپا برای کشاندن ایران پای میز مذاکره یک فریب است تا از طریق آن برجام‌های دیگری را به کشورمان تحمیل کنند.
Iran, Islamic Republic of
70 درصد آمریکایی‌ها مخالف سیاست‌های کاخ‌ سفید هستند
بر اساس آخرین نظر‌سنجی یک ‌اندیشکده آمریکایی، حدود 70 در‌صد از مردم این کشور با سیاست‌های داخلی و خارجی کاخ سفید مخالف هستند.
Iran, Islamic Republic of
اقدام انگلیس جنایت جنگی است
Iran, Islamic Republic of
انگلیس طعمه شد ایران قدرت برتر خلیج فارس است
Iran, Islamic Republic of
عبور کشتی‌های انگلیسی از تنگه هرمز به صفر رسید/ کنترل تنگه هرمز برای ایران آسان است
در دو هفته گذشته عبور کشتی‌های بریتانیایی از تنگه هرمز به صفر رسیده است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تخریب منازل فلسطینیان، جنایت جنگی است متاسفانه مدعیان حقوق بشر تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند....
Iran, Islamic Republic of
باید جهان اسلام را در حمایت از یمن بسیج کرد