جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

فتاح انقلابی کار کرد، بی‌ادعا رفت/ خیر پیش!

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 695561
پایان ریاست فتاح در کمیته امداد باعث شد تا نگاهی به کارنامه چهارساله‌اش در این نهاد حمایتی بیندازیم، کارنامه‌ای که البته درخشان و قابل دفاع است.
فتاح انقلابی کار کرد، بی‌ادعا رفت/ خیر پیش!
به گزارش جهان نيوز به نقل از آنا، پرویز فتاح روز گذشته رسماً سکان هدایت بزرگترین نهاد حمایتی محرومان را تحویل مرتضی بختیاری رئیس جدید کمیته امداد داد و  در بنیاد مستضعفان عرصه دیگری از مدیریت را تجربه خواهد کرد.

فتاح رئیسی بود که چهار سال درصدد کمک به مددجویانی بود که به گفته برخی‌ها فقط از حضور فتاح در منازلشان اشک شوق می‌ریختند.

سید پرویز فتاح سیاستمداری است که سعی کرد در هر مسئولیتی ردپایی از اعتقاد و ایمان به جا بگذارد. البته شاید علت موفقیت فتاح در کارهای عمرانی‌اش به‌خاطر تحصیلاتی بود که در حوزه مهندسی عمران و صنایع داشت ولی مدیریتش در کمیته امداد امام خمینی نشان داد با کار و خدمت برای رسیدگی به محرومان بیگانه نیست.
فتاح از سیاست هم دور نبود؛ او در دولت نهم وزیر نیرو و بعد از آن مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه شد. پس از بنیاد تعاون به ریاست کمیته امداد درآمد و امروز در مقام رئیس بنیاد مستضعفان قرار است فعالیت‌های خود را ادامه دهد.

وی در این چهار سال ریاست نشان داد می‌توان متمایز از دیگر مدیران به صورت انقلابی و جهادی کار کرد و البته بی‌ادعا رفت.

فتاح اولین مصوبه‌ای که در هیئت مدیره  کمیته امداد به تصویب رساند فروش ساختمان سوهانک بود، ساختمانی که به نظر او، با فروش آن می‌توان به محرومان کمک کرد. این ساختمان در آن زمان به ارزش ۹۰۰ میلیارد تومان در جهت کمک بلاعوض و اعطای وام از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت برای نیازمندان و محرومان به دانشگاه آزاد اسلامی فروخته شد.

وی سپس برای ایجاد صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اقدام کرد و مبلغی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد ریال را برای ۹۵۳ هزار مورد تسهیلات از فروش ساختمان سوهانک به این صندوق واریز کرد.

رئیس سابق کمیته امداد که دغدغه ایجاد شغل برای نیازمندان را داشت در این چهار سال توانست بیش از ۵۷۶ هزار فرصت شغلی به ارزش ۷۷ هزار میلیارد ریال ایجاد کند. حتی اقداماتی صورت گرفت تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای ببینند که به این ترتیب در ایجاد شغل توسط افراد آموزش دیده نگرانی بیکاری برطرف شود.

فتاح نگران مسکن مددجویان این کمیته بود، مددجویانی که با هر نگاه و خواهشی و در هر بازدید از او این دغدغه را مطالبه می‌کردند. او در این چهار سال بیش از ۸۵ هزار واحد مسکونی به ارزش ۱۰ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال احداث کرد. حتی به ودیعه و اجاره مسکن برخی مددجویان هم توجه کرده و برای بیش از ۱۸۲ هزار خانوار نیازمند ودیعه و اجاره مسکن را در نظر گرفت.

او حتی از دغدغه مسکن جدا نشد و در پی تکمیل و تعمیر بیش از ۲۵۶ هزار واحد مسکونی به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال برآمد.

فتاح برای افراد حادثه دیده از سیل و زلزله هم بیکار ننشست؛ او برای احداث و تجهیز و تحویل ۵۵۴۱ واحد مسکونی زلزله زده کرمانشاه و احداث و تعمیر ۳۱۱۲۳ واحد مسکونی نیازمندان سیل زده امسال در ۱۸ استان کشور تلاش کرد و اکنون که از این کمیته رفته است، دعای خیر مددجویان را به همراه دارد.

او در این سالها دست حمایتگر خود را از مددجویان و نیازمندان کوتاه نکرد و کارهایی که یک مدیر می‌توانست انجام دهد را به بهترین نحو انجام داد به طوریکه حق مستمری‌های مددجویان را پیش از واریز حقوق کارمندان واریز می‌کرد. وی افزایش سه برابری مستمری مددجویان را به مبلغ ۱۱۴ هزار میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داد. حتی ۱۰۶۰ میلیارد ریال کمک هزینه درمانی به بیش از ۶۶ هزار بیمار صعب‌العلاج پرداخت کرد.

انتقال بیمه پایه مددجویی به سازمان بیمه سلامت و حمایت بیمه‌ای به ارزش بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال، حمایت از ۱۳۷ هزار نفر در قالب برنامه امنیت غذایی به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال، کمک به امر ازدواج ۳۷۱ هزار نفر به ارزش بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، پوشش بیش از ۹۹۰ هزار نفر در قالب بیمه اجتماعی، حمایت تحصیلی به بیش از یک میلیون و ۵۷۰ هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند به ارزش ۲۵۰۸ میلیارد ریال ، قرار گرفتن منازل و لوازم زندگی مددجویان تحت پوشش بیمه حوادث و حذف صف جهیزیه و وام قرض الحسنه از جمله اموری بود که فتاح از آن حمایت کرد.

رئیس سابق کمیته امداد همچنین در امور فرهنگی هم بیکار ننشست و سعی کرد آن را فعال‌تر کند. بهره‌مندی بیش از ۳ میلیون و هشتصد هزار مددجو از خدمات فرهنگی، ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری از طریق تولید ۷۲۴ آیتم فرهنگ سازی و پخش حداکثری از صدا و سیما و فضای مجازی، ارائه آموزش های قرآن کریم به بیش از ۴۳۴ هزار نفر از مددجویان، شرکت بیش از ۸۶ هزار نفر از مددجویان در مسابقات سراسری قرآن کریم و شرکت بیش از ۶۷۸هزار نفر در اردوهای زیارتی از جمله کارهای فرهنگی هنری بود که فتاح از آن حمایت کرد.

البته نمی‌توان گفت که فتاح در کمیته امداد به تنهایی همه موارد را پیش برده است بلکه برخی از فعالیت‌های کمیته را از طریق مشارکت به سرانجام رسانده است؛ به عنوان مثال بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح‌های مشارکت‌های مردمی به ارزش ۸۳ هزار میلیارد ریال مشارکت داشتند و یا مشارکت بیش از ۳ هزار میلیارد ریالی هموطنان در سیل اخیر از فعالیت‌هایی بود که با مشارکت مردم صورت گرفت.

در پایان باید گفت کارنامه فعالیت و مدیریت فتاح در چهار سالی که در کمیته امداد به عنوان رئیس متولی امور بود سنگین و درخشان است  و البته شاهد مدیریتی انقلابی و حفظ دغدغه مردمی در جبهه دیگر یعنی بنیاد مستضعفان خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرش بده و در بنیاد موفق و پر توفیق بداردش
Iran, Islamic Republic of
خدا ان شالله هر جا هست حفظش کنه و خدا پدر و مادرش رو بیامرزه . به خانواده ما که حسابی خدمت کرد و الحمدلله با کاری که برای پدرم کرد و یه کارگاه کوچیک پرورش قارچ برامون احداث کرد ما از تحت پوشش حمایتی کمیته امداد خارج شدیم و الان درآمد مستقل داریم . بحق حضرت زهرا خیر ببینی جناب دکتر
Iran, Islamic Republic of
وجدانا مرد پر کار و بی ادعا . یه انقلابی به تمام معنا
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله هر کس برای این مملکت و مردم کار خیری انجام میدهد اجر و هر کس به ضرر این مردم کار میکند تباهی نصیبش شود
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
حقیقتا علت مطرح شدن امثال فتاح و بختیاری و حاجی بابایی و صفارهرندی و ... بسط و گسترش حلقه مدیریتی و نخبگانی کشور توسط محمود احمدی نژاد بوده است...