جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷

نذر فرهنگی نصب تمثال شهدا در کوچه‌های تهران

چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 695557
سازمان بسیج شهرداری تهران به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی طرح نذر فرهنگی نصب تمثال شهدا سر درب کوچه های شهر تهران را اجرا می‌کند.
نذر فرهنگی نصب تمثال شهدا در کوچه‌های تهران
به گزارش جهان نيوز، سازمان بسیج شهرداری تهران به منظور بزرگداشت یاد و نام شهدا و تکریم خانواده معظم این شهیدان و بازسازی تمثال مبارک شهدا سر درب کوچه‌های شهر تهران طرح  نذر فرهنگی نصب تمثال شهدا را برگزار می‌کند.

سازمان بسیج شهرداری تهران طی سال‌های اخیر به منظور بزرگداشت یاد و نام شهدا و تکریم خانواده معظم این شهیدان، اقدام به مزین کردن سر درب کوچه‌ها با تمثال مبارک شهدا و جملاتی از  وصیت‌نامه آنان کرده است.

اما با گذشت چندین سال از نصب تابلوهای تمثال مبارک شهدا سر درب کوچه‌ها، این تابلوها نیاز به مرمت، بازسازی و ساخت مجدد و رسیدگی پیدا کرده است که شأن شهید و خانواده معظم آنان حفظ گردد.

در همین راستا گروه جهادی سازمان بسیج شهرداری تهران در نظر دارد با کمک و همکاری مردم، اقدام به بازسازی و این تابلوها نماید که هزینه ساخت هر تابلو 200 هزار تومان برآورد شده است.

لذا شهروندان تهرانی می‌توانند با هر مبلغی که در توان دارند در ساخت و بازسازی این تابلوها مشارکت کنند تا کوچه‌های شهرمان به یاد این شهدا مزین بماند.

علاقمندان می‌توانند از طریق شماره گیری کد دستوری #5002*6655 در این طرح مشارکت نمایند.

منبع:فارس
برچسب ها: نذر فرهنگی شهدا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
طرح خیلی خوبیه. و اینی هم که مشارکت مردم باشه خوبه....
Iran, Islamic Republic of
مثل قضیه کمک به سیل زده ها..
ما با افتخار انجام میدیم و ثوابشو میبریم. ولی چه بودجه های عظیمی که در دفترچه بودجه سالانه به عنوان کارهای فرهنگی شهرداریها درج نمیشود..........
Iran, Islamic Republic of

الان مطلبی که من نوشته بودم در خصوص مشارکت مردم و عدم ایفای نقش درست شهرداری چی داشت که سانسورش کردین؟!..
ب
Iran, Islamic Republic of
..
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احسنت، اجرتان با شهدا
زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.
Iran, Islamic Republic of
تابلوهای اولیه که سر کوچه ها نصب شده بود کلمۀ مقدس «شهید» در کنار نام و نام خانوادگی وی با رنگ قرمز قرار داشت اما با طرح بسیج شهرداری در چند سال قبل (همین عکسی که در خبرتان قرار داده اید) متأسفانه فاقد کلمۀ مقدس «شهید» است و وقتی به مسئول آن (آقای پیرهادی عضو سابق شورای شهر تهران) در نماز جمعه اعتراض کردم اول منکر شد و وقتی توضیح دادم به جای پذیرفتن گفت چون فونت آن با نام و نام خانوادگی «شهید» همخوانی نداشته مخصوصاً حذف کرده ایم. آن زمان کلی برای تعویض این تابلوها هزینه شد. حال چه قدر هزینه داشته باشد الله اعلم!
نمی دانم از حذف این کلمۀ زیبا و معطر دنبال چه می باشند.
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست پس اون همه کارشناس تو زیباسازی چه می کنند نظر ندادندوساختارش را کسی طراحی نکرد تا ایرادها وهماهنگی فونت ها ویونیفرم کارابتدا نهایی وتایید بعد اجرای سراسری بشود؟؟؟؟تا نیازی به دوباره کاری الکی نباشد؟!!!!!