پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

سکوت مرگبار در سالروز کشتار ۷۷ نوجوان

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 695513
هشتمین سالگرد کشتار 77 دانش آموز به دست یک جوان متعصب نروژی، همچون سال های گذشته در سکوت رسانه های غربی سپری شد.
سکوت مرگبار در سالروز کشتار ۷۷ نوجوان
به گزارش جهان نيوز به نقل از شبکه خبر، مراسم یادبود قربانیان خونبارترین و وحشیانه ترین کشتار دسته جمعی غربی ها در دهه های اخیر، همانند 6 سال گذشته با کم توجهی و یا سکوت رسانه های غربی برگزار شد.
 
22 ژوئیه 2011 مصادف با آخرین روز تیرماه 1390 روزی است که نروژ و تمام اروپا در بهت و اضطراب و وحشت از "تروریست های مسلمان" فرو رفت و رسانه های غربی در پوشش لحظه به لحظه حادثه کشتار 77 دانش اموز، مدام با اشاره به اقدامات گروه هایی مانند القاعده و ذکر نام های عربی و اسلامی یا نقل قول از منابع خبری و کارشناسانی که در مسلمان بودن قاتلان تردید نداشتند، به موج اسلام هراسی دامن می زدند و باعث می شدند اضطراب و وحشت شهروندان مسلمان اروپا از بیم افزایش فشارها و انتقام گیری یا ملامت همسایگانشان مضاعف شود.
 
اما درست در زمانی که رسانه ها بر سر معرفی مظنونی با نامی با پسوند یا پیشوند عربی به اشتراک می رسیدند، قاتل و جنایتکار واقعی در صفحه شخصی اش در فضای مجازی، درباره جنایتش توضیحات کامل را ارائه داد و تاکید کرد که یک مسیحی واقعی و یک نروژی اصیل است و از مسلمانان و مهاجران نفرت دارد و اتفاقا هدفش از این جنایت، هشدار دادن به مسئولان و مردم اروپا درباره لزوم جنگیدن با مسلمانان بوده است، چراکه کودکانی را کشته است که عضو باشگاه هواداران حزب کارگر بودند و برای آشنا شدن بیشتر با این حزب به اردوگاه آن در جزیره اتوئیا رفته بودند.

 
جوانترین فردی که در جریان حمله به اردوگاه هواداران حزب کارگر در جزیره اوتوئیا کشته شد، تنها ۱۴ سال سن داشت. 

پوشش زنده تلویزیونی دادگاه قاتل نروژی نیز زمانی که او جزئیاتی از این حملات را ارائه می داد، قطع شد، چون مقامات از این موضوع ابراز نگرانی کردند که این فرصت به بريویک داده شده تا افکار افراطی‌اش را در مورد ترس از تسلط "اسلام گرایان" نشان دهد و به اسلام هراسی دامن بزند!

این درحالی است که همه می دیدند که این امر، بیشتر از آن که به نفع راستگراهای افراطی و اسلام ستیز باشد، به ضرر آنها تمام می شود.

به هر روی، این روز، روزی است که رسانه ها و حتی مردم اروپا دوست دارند، همه آن را به فراموشی بسپارند،
 
هشت سال قبل در این روز آندرس بريویک، نروژی اصیل و مسیحی معتقد، مرتکب دو حمله مسلحانه مرگبار شد.
 
او ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده را نزدیکی ادارات اسلو منفجر کرد که منجر به کشته شدن ۷ نفر شد و سپس به جزیرهٔ اوتوئیا محل برگزاری اردوی هواداران حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده ۶۹ تن از شرکت‌کنندگان نوجوان را به قتل رساند.
 
برخی از بچه هایی که در جزیره به دام افتاده و پشت صخره ها و بوته ها پنهان شده بودند، همانطور که شکار تک تک دوستانشان به دست برویک را می دیدند، با وحشتی غیر قابل وصف با موبایل صحنه را برای والدینشان شرح می داند.
آنها تیر خلاص زدن برویک، وقتی که بالا سر شکارهای زخمی می رسید را هم می دیدند.

برویک عقاید خود را که شامل ضد جامعهٔ چندفرهنگی، ضد مسلمانان و گرایش به راست افراطی بود، در یک بیانیهٔ ۱۵۱۶ صفحه‌ای تحت نام مستعار اندرو برویک منتشر کرده و بعد از حمله نیز گفته بود این اقدام برای هشدار به نروژی‌ها در مورد خطر ترویج اسلام ضروری بود.
 
دادگاه او را دیوانه شناخت و ابتدا به 21 سال زندان انفرادی محکوم کرد، اما بعدها از شدت سختگیری ها کاسته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
..