شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

ظریف: ایران به دنبال تقابل با انگلیس نیست

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 695507
وزیر امورخارجه کشورمان گفت:آنچه که بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و "دزدی دریایی" بود.
ظریف: ایران به دنبال تقابل با انگلیس نیست
به گزارش جهان نيوز، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران در پایتخت نیکاراگوئه اظهار کرد:خیلی مهم است که بوریس جانسون در آستانه احراز پست نخست‌وزیری انگلیس بداند که ایران به دنبال تنش نیست و خواهان روابط عادی با لندن بر اساس "احترام متقابل" است. همه می‌دانند که شروع درگیری آسان اما پایان دادن به آن غیرممکن است.

وی تاکید کرد:از همان ابتدا مشخص بود که انگلیس به درخواست دولت ترامپ اقدام به توقیف کشتی حامل نفت ایران در جبل‌الطارق کرد. آنچه که بریتانیایی‌ها و مقامات جبل‌الطارق انجام دادند نقض قوانین بین‌المللی و "دزدی دریایی" بود.اتهام نقض تحریم‌های اروپا علیه سوریه توسط ایران "بی‌اساس" است و انگلیس در قضیه توقیف نفتکش گریس- ۱ "کاتولیک‌تر از پاپ" (اتحادیه اروپا) عمل کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ سگ است پارس می‌کند، گاز نمی‌گیرد
پامپئو سک است پارس می کند، گاز نمی گیرد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک، عربستان سعودی جنایتکار شماره یک و رژیم صهیونیستی جنایتکار شماره یک ازسال 1918 تاکنون عامل بی ثباتی درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان است!
Iran, Islamic Republic of
بر همه مسلمانان جهان واجب است که به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن کمک کنند.
Iran, Islamic Republic of
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی انتخاب نخست وزیر جدید بریتانیا را تبریک گفت !!!!!، این کار در این شرایط چه معنی می دهد؟!!!!.
Iran, Islamic Republic of
مخالف مشارکت نظامی آلمان در خلیج فارس هستیم/ مشکل انگلیس، مشکل اروپا نیست
Iran, Islamic Republic of
امنیت خلیج فارس را فقط ایران می تواند تامین کند، نه آمریکا جنایتکار شماره یک و انگلیس جنایتکار شماره یک
Iran, Islamic Republic of
اگرانگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک به رفتارش ادامه دهد، باید منتظر حضور نظامی گسترده‌تر در آب‌هایش باشد.
Iran, Islamic Republic of
شیطان بزرگ هر روز بر دامنه تحریم‌ها می‌افزاید ولی ملت مقاوم با صبر و بردباری پاسخ‌های ددمنشانه او را می‌دهند ولی متاسفانه مشکل نظام در بعد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... دشمنان ملت نیستند بلکه خود تحریم‌های مجریانی هستند که با عملکرد و رفتارشان پیام انفعال می‌فرستند.