پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

آمریکا مذاکرات صلح با طالبان را از سرمی‌گیرد

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب: 695483
طبق اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، زلمای خلیل‌زاد، ظرف روزهای آینده به افغانستان و سپس به قطر سفر خواهد کرد تا مذاکرات با طالبان را از سربگیرد.
آمریکا مذاکرات صلح با طالبان را از سرمی‌گیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشته است که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، دوشنبه آتی، طی ماموریتی که تا اول اوت ادامه می‌یابد و در چارچوب "تلاش همه‌جانبه برای تسهیل روند صلح جهت خاتمه دادن به درگیری‌ در افغانستان" است، کشورش را ترک می‌کند.

وی در کابل، پایتخت افغانستان درخصوص "گام‌های بعدی در روند صلح" که شامل تعیین تیم مذاکره ملی در مذاکرات بین افغان است، رایزنی خواهد کرد که می‌تواند زمینه مشارکت در مذاکرات داخلی بین افغان را میسر سازد.

در حالیکه طالبان از مذاکره مستقیم با دولت افغانستان امتناع می‌کنند، تشکیل گروه این چنینی، موضوعی مشکل به نظر می‌رسد.طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، خلیل‌زاد در ادامه ماموریتش، به دوحه، پایتخت قطر نیز خواهد رفت تا مذاکرات با طالبان را ادامه دهد.

واشنگتن، امیدوار است تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اواخر ماه سپتامبر، توافقی سیاسی با شورشیان منعقد کند.بروز یک نقطه عطف، می‌تواند مسیر را برای خروج نیروهای بین‌المللی پس از حدود ۱۸ سال حضور پس از حملات ۱۱ سپتامبر، هموار سازد.این نماینده آمریکا دیدارهای متعددی با طالبان داشته که آخرین آن‌ها نیز در تاریخ نهم ژوئیه و در دوحه صورت گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *