کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عمران خان آماده میانجیگری میان ایران و آمریکا

1 مرداد 1398 ساعت 13:52

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که در صورت خواست یکی از طرفین و قبول طرف دیگر، اسلام آباد آماده میانجیگری میان تهران و واشنگتن است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، عمران خان نخست وزیر پاکستان، با اشاره به تبعات خطرناک گسترش تنش در منطقه گفت که کشورش آماده میانجیگری میان ایران و آمریکا، در صورت خواست یک طرف و قبول طرف دیگر است.

عمران خان افزود: پاکستان خواهان برقراری صلح و امنیت در منطقه است و علاقه‌ای به افزایش تنش ها در منطقه ندارد؛ ما اعلام کرده‌ایم که اگر یک طرف درخواست کند و طرف دیگر نیز موافق باشد پاکستان آماده است نقش میانجیگری را ایفا کند.

وی با ابراز نگرانی از به وجود آمدن پدیده تروریستی داعش در افغانستان گفت: طالبان افغانستان یک حزب و جنبش ملی در کشور افغانستان است و آن برای هیچ کشوری خطرناک نیست؛ خظرناک این خواهد بود که اگر مساله افغانستان حل نشود فضا برای تحرک داعش فراهم خواهد شد و همه کشورها دوباره درگیر آن خواهند شد.

گفتنی است دونالد ترامپ در دیدار اخیر با نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید بهبود همکاری ها میان دو کشور را به اقدامات بیشتر اسلام آباد مشروط کرد موضوعی که رهبران پاکستان همواره از آن به عنوان اهرم فشار واشنگتن علیه خود یاد می کنند.


کد مطلب: 695479

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/695479/عمران-خان-آماده-میانجیگری-میان-ایران-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com