جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۴

هانت یا جانسون؛ چه کسی جایگزین می می شود؟

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 695422
امروز سه شنبه با اعلام نتیجه آراء اعضای حزب محافظه کار انگلیس، تکلیف نخست وزیر آتی این کشور مشخص می شود.
هانت یا جانسون؛ چه کسی جایگزین می می شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، «بوریس جانسون» یا «جرمی هانت» با اعلام نتیجه آراء اعضای حزب محافظه کار بریتانیا در روز سه شنبه اول مرداد نخست وزیر آینده این کشور و جانشین ترزا می‌خواهد شد.

تا قبل از ظهر روز سه شنبه نتیجه آراء ۱۶۰ هزار عضو حزب محافظه کار که در این انتخابات درون حزبی شرکت کرده‌اند، اعلام خواهد شد.

حوزه‌های رأی گیری روز دوشنبه ساعت ۱۶ به وقت محلی تعطیل شد. پیروز این انتخابات درون حزبی روز چهارشنبه بعد از ظهر به عنوان نخست وزیر جایگزین ترزا می‌خواهد شد.
ترزا می که با وجود تلاش‌های مکرر نتوانست طرح خود را برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) در پارلمان به تصویب برساند ماه گذشته از رهبری حزب محافظه کار استعفا کرد.
رویترز می‌گوید، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بوریس جانسون، شهردار سابق لندن و وزیر امور خارجه انگلیس که سال گذشته از این سمت استعفا کرد، ۷۰ درصد آراء را به خود اختصاص خواهد داد.

با این حال تعدادی از اعضای کابینه محافظه کار بریتانیا اعلام کرده‌اند در صورت پیروزی بوریس جانسون استعفا خواهند کرد.

بوریس جانسون ماه گذشته گفته بود که تدارک لازم را برای خروج انگلیس از اروپا بدون هیچگونه توافقی در روز ۳۱ اکتبر فراهم خواهد کرد تا اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد.
او افزوده بود: تأخیر به معنای شکست محافظه کاران است.

«فیلیپ هاموند» وزیر دارایی و «دیوید گوک» وزیر دادگستری طی روزهای اخیر گفته‌اند، به دلیل اظهارات بوریس جانسون در خصوص خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا استعفا خواهند کرد.

دیوید گوک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق را تحقیر ملی خوانده بود.
رهبران اتحادیه اروپا تاکید کرده‌اند که هیچگونه تغییری در طرح برگزیت را نخواهند پذیرفت. جامعه اقتصادی انگلیس و کارشناسان نیز هشدار می‌دهند که خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به اقتصاد این کشور ضربه بزرگی خواهد زد.

موضع تند بوریس جانسون در برخورد با اتحادیه اروپا در میان اعضای حزب محافظه کار که طرفدار برگزیت هستند محبوبیت فراوانی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک به رفتارش ادامه دهد، باید منتظر حضور نظامی گسترده‌تر در آب‌هایش باشد
Iran, Islamic Republic of
انگلیسی‌ها تصور می‌کردند با توقیف کشتی ایرانی، کشورمان را مجبور می‌کنند پای میز مذاکره بیاید اما اقدام متقابل سپاه پاسداران در توقیف کشتی انگلیسی باعث خواهد شد انگلیسی‌ها خسارت توقیف نفتکش ایرانی را پرداخت کنند.
Iran, Islamic Republic of
ولی‌امر مسلمین از مذاکره با آمریکا به‌عنوان سمّ یاد می‌کنند دیگر این تک‌مضرب‌های ظریف و دولت چه معنی و مفهومی دارد؟! آیا باید مجلس و مسئولان امر فقط نظاره‌گر باشند؟!
Iran, Islamic Republic of
علت خروج امارات از یمن می‌تواند سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی‌ها باشد به‌دلیل اینکه این عمل یک قدرت‌نمایی در منطقه محسوب می‌شد و حکام خلیج‌فارس را از ترس به انفعال کشید!
Iran, Islamic Republic of
سیلی محکم به دزدان دریایی و روباه پیر و انگلیس خبیث، نفتکش در برابر نفتکش زنده‌ باد ارتش و سپاه، زنده‌باد نیروهای مسلح و...!
Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان و امارات بدترین جنایت‌ها را علیه ملت مظلوم و مسلمان یمن مرتکب می‌شوند با این حال مردم یمن پیروز واقعی این جنگ ناخواسته هستند.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف هرچه در مقابل بیگانگان نرمش نشان می‌دهد از سوی دشمنان با سردی بیشتری مواجه می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تخریب منازل فلسطینیان، جنایت جنگی است متاسفانه مدعیان حقوق بشر تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
تخریب منازل فلسطینی اقدامی تروریستی است متاسفانه مدعیان حقوق بشر تاکنون درک نمی کنند و نمی فهمند.
که رژیم صهیونیستی با این کار، نقض حقوق بشر کرده و مرتکب جنایت جنگی شده است.
ومجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
دولت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرحامی جنایات جنگی عربستان دریمن است.
دولت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرحامی جنایات جنگی رژیم کودک کش صهیونیستی در نوارعزه و سوریه و... است.
سعودی ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
صهیونیست ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
تروریست ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی حمایت ازتروریسم است.
انگلیسی ها حق حضور درخلیج فارس و منطقه خاورمیانه را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ مقصر اصلی توقیف نفتکش‌ انگلیس در آب‌های تنگه هرمز است
شورای امنیت سازمان ملل متحد ازسال 1918 تاکنون شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی انگلیسی ها جنایتکار شماره یک است.
Iran, Islamic Republic of
جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، ایران را درخلیج فارس تهدید نظامی می کند ولی متاسفانه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا مذاکره، گفت وگو و همکاری می کند ...!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین درعراق، اروپا و ایران هستند....