پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طلاق‌ صوری برای کمک گرفتن از کمیته امداد!

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب: 695394
مشاور فرماندار کاشمر در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه برخی بانوانی که سرپرست خانوار هستند وقتی برای گرفتن تسهیلات به کمیته امداد مراجعه می‎کنند گفته می‎شود اعتباری نیست و یا برای اینکه تحت پوشش قرار بگیرند مجبور به طلاق‌های صوری می‌شوند.
طلاق‌ صوری برای کمک گرفتن از کمیته امداد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فهیمه رئیس‌زاده عنوان کرد:گاه از سوی خود مسئولان کمیته امداد گفته می‎شود در صورتی تحت پوشش قرار می‎گیرند که یا طلاق گرفته باشند و یا سرپرست فوت کرده باشد در واقع به نوعی خودشان دارند طلاق صوری را تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: به رغم اینکه بانوان زیر 40 سال که زمان پویایی آن‌هاست برای وارد شدن به فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی نیازمند حمایت هستند اما تمامی برنامه‎هایی که برای حمایت از بانوان مطرح می‎شود فقط در حد حرف و شعار باقی مانده است.

وی ادامه داد: متاسفانه زمانی که بانوان می‌خواهند وارد بازار کار شوند و بخشی از مشکلات زندگی را رفع کنند اما مشکلات بسیاری برایشان ایجاد می‌شود و این موجب می‎گردد برخی از آنها از ورود به اجتماع پرهیز کنند.

رئیس زاده گفت: هرچند از بهمن‌ماه سال گذشته برای فروش تولیدات زنان روستایی در ایام نوروز تلاش شده بود غرفه‎هایی به طور رایگان در اختیارشان قرار گیرد اما تاکنون این بازاراچه تحویل داده نشده است.

وی افزود: به رغم اینکه برخی بانوان از یک سال قبل به دنبال گرفتن تسهیلات مشاغل خانگی هستند ولی به کمتر فردی اختصاص داده‎اند، اگر هم با تسهیلات بسیار اندکی موافقت می‌شود بانک‌ها شرایط سختی را می‎گذارد که موجب انصراف آن‌ها می‌گردد. این گونه رفتارها موجب شده برخی بانوان به صحبت‌هایی که از سوی مسئولان در خصوص حمایت از آن‌ها مطرح می‌شود دیگر اعتمادی نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *