جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ: نمی‌خواهیم پلیس افغانستان باشیم

سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 695378
'دونالد ترامپ' رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد مایل نیست 'پلیس افغانستان باشد' و قادر است طی یک هفته 'در جنگ افغانستان پیروز' شود اما 'نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر کشته شوند'.
ترامپ: نمی‌خواهیم پلیس افغانستان باشیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، دونالد ترامپ در جریان دیدار با نخست‌وزیر پاکستان در کاخ سفید مدعی شد: «ما [در افغانستان] تبدیل به پلیس شده‌ایم. ما نمی‌جنگیم. اگر می‌خواستیم وارد نبردها در جنگ افغانستان بشویم و پیروز شویم، من یک هفته‌ای پیروز می‌شدم. فقط نمی‌خواهم که ۱۰ میلیون نفر را بکشم. آیا متوجه این موضوع هستید؟»

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود افزود: «من برای افغانستان برنامه دارم، که اگر می‌خواستم (به آن عمل کنم و) جنگ را ببرم، افغانستان از زمین محو می‌شد. می‌رفت. به‌ معنی دقیق کلمه، در ۱۰ روز تمام می‌شد. من نمی‌خواهم این کار را بکنم. نمی‌خواهم این مسیر را طی کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت کشورش به همین دلیل به همکاری با پاکستان و دیگر طرف‌ها ادامه می‌دهد تا به بحران پایان دهد: «۱۹ سال است آن‌جا هستیم… مسخره است. من فکر می‌کنم پاکستان به ما کمک خواهد کرد چون ما نمی‌خواهیم پلیس [افغانستان] باشیم.»

او سپس بار دیگر تاکید کرد «اما اگر می‌خواستیم، این جنگ را می‌بردیم. من برنامه‌ای دارم که این جنگ را در مدت زمانی بسیار کوتاه تمام می‌کند.»

در جریان نشست خبری مشترک با عمران خان، ترامپ تاکید کرد کشته‌شدن میلیون‌ها نفر عادلانه و انسانی نیست و در جای دیگری نیز گفت تلاش‌های پاکستان و نفوذش در همسایه شمالی «جان میلیون‌ها نفر را در افغانستان نجات خواهد داد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *