جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

صاعقه در هند جان ۳۲ نفر را گرفت

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 695316
روزهاست، هند در فصل بارندگی‌های موسمی، درگیر خسارات ناشی از بارش‌هاس سیل‌آسا و رانش زمین است. صاعقه نیز به مرگ 32 نفر منجر شده است.
صاعقه در هند جان ۳۲ نفر را گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دست‌کم 32 نفر در استان «اتار پرادش» هند بر اثر برخورد صاعقه، جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی دیگر از افراد نیز در سراسر هند بر اثر این حادثه زخمی شدند.

شبکه روسی «راشاتودی» امروز یکشنبه گزارش کرد، صاعقه یکی از مرگبارترین رخدادها در هند است که بنا بر گزارش‌ها سالانه بیش از دو هزار و 500 نفر را قربانی می‌کند.
مقامات محلی گزارش کردند که شدت این رعد و برق‌ها به قدری بود که دستکم 32 نفر در سراسر 10 شهر و منطقه در استان اتار پرادش واقع در شمال هند جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، دستکم 26 نفر از کارگران روستایی در استان «رجستان» واقع در شمال هند نیز در هنگام وقوع صاعقه، زخمی و برای درمان به بیمارستان‌ منتقل شدند.طبق گزارش راشاتودی، این حادثه درست دو روز بعد از آن به وقوع پیوست که صاعقه، جان نُه نفر از جمله هشت کودک را در استان «بهار» در مرز نپال گرفت.

صاعقه، یک رخداد شایع در هند به ویژه در فصل بارندگی‌های موسمی است که از ژوئن تا اکتبر (اوایل خرداد تا اوایل آبان ماه) ادامه دارد و بیش از هر حادثه آب‌ و هوایی همچون سیل و موج گرما، منجر به مرگ و میر افراد در این کشور آسیا و اقیانوسیه می‌شود.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در بین سالهای 2001 تا 2014، صاعقه عامل 40 درصد از تمامی مرگ‌ومیرهای ناشی از بلایای طبیعی بوده است و برآوردها نشان می‌دهد که سالانه بیش از 25 هزار نفر بر اثر این حادثه جان خود را از دست می‌دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *