جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

بهره‌برداری از دو ایستگاه مترو در مرداد

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب: 695308
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) از بهره‌برداری دو ایستگاه "مهدیه و محمدیه" از خط ۷ مترو در مرداد ماه امسال خبر داد.
بهره‌برداری از دو ایستگاه مترو در مرداد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی امام، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در بازدید از خط 7 متروی تهران (دو ایستگاه بسیج و محمدیه) اظهار کرد: طول خط 7، 27 کیلومتر با 22 ایستگاه است؛ این خط دارای ویژگی‌هایی منحصر به فردی است، از جمله اینکه خط 7 عمیق‌ترین خط مترو با عمق 56 متر در محدوده بیمارستان امام خمینی(ره) و برج میلاد تهران است.

وی تصریح کرد: خط 7 بیشترین ایستگاه تقاطعی با شبکه مترو تهران در عبور از مناطق تجاری (بازار بزرگ) و آموزشی تهران است ضمن اینکه بیشترین تعداد مسافرگیری با توجه به تعداد ایستگا‌ه‌ها  در این خط انجام می‌پذیرد  علاوه بر اینکه  طراحی و اجرای سامانه تخلیه مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا و رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طراحی ایستگاه انجام شده است.

مدیر شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه افزود: در این خط، 2758 نفر فعال هستند که از این تعداد 523 نفر در حوزه ستاد و اجرایی، 40 نفر در حوزه مشاوران فنی و مهندسی و  2195 نفر در حوزه پیمانکاران اجرایی فعال هستند.

امام خاطرنشان کرد: سیستم انتخابی برای خط 7 متروی تهران دارای یک تونل رفت و برگشت است؛ در دوره بهره‌برداری از پروژه تعداد 45 رام قطار با سرفاصله زمانی 2 دقیقه در این خط مشغول به کار خواهند بود. ضمن اینکه طول هر واگن 19.52 متر و طول هر رام قطار 156.16 متر است، حداکثر سرعت قطار 80 کیلومتر در ساعت و متوسط سرعت آن 35 کیلومتر در ساعت است  و گنجایش هر قطار 1480 نفر بوده و براساس طراحی‌های انجام شده مدت توقف قطار در هر ایستگاه 30 ثانیه است.

وی در ارتباط با افتتاح ناقص اولیه خط 7 مترو  در تاریخ 20خردادماه 96 تصریح کرد:  با آغاز به کار دور جدید مدیریت شهری این خط با توجه به مشکلاتی که داشت تعطیل شد و در واقع از اهداف توقف بهره‌برداری از خط 7 متروی تهران در هشتم آبان سال 96 می‌توان به افزایش ایمنی مسیر، حرکت پایدار قطارها، صیانت از جان مسافرین و افزایش بهره‌وری سیر و حرکت اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه(مترو) در خصوص دلایل توقف بهره‌برداری از خط 7 مترو تهران در تاریخ 8 آبان سال 1396 گفت: عدم راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ در محدوده بهره‌برداری، عدم راه‌اندازی سیستم تهویه در محدوده بهره‌برداری، عدم امکان تکمیل کارهای باقیمانده در ایستگاه‌های عبوری و بهره‌برداری در حین بهره‌برداری، عدم پایداری سیستم برق‌رسانی و تکمیل نبودن تجهیزات مخابرات، وجود نواقص خطرساز و روسازی در طول مسیر (اعتراضات محدوده بسیج - آهنگ، هلال احمر- بریانک، محدوده مولوی و...)، عدم اجرای مسیرهای سبز قابل استفاده جهت خروج اضطراری مسافرین و عدم اجرای سیستم اطفاء آبی در ایستگاه‌ها و طول خط از دلایل توقف خط 7 بوده‌اند.

امام همچنین در ارتباط با مقایسه تعداد مسافرین در بهره‌برداری ناقص اولیه و وضعیت بهره‌برداری فعلی خاطرنشان کرد: در زمان بهره‌برداری ناقص اولیه به طول 22 کیلومتر و 8 ایستگاه، متوسط مسافر 8500 نفر در روز بوده است که این عدد در بهره‌برداری فعلی به طول 13.5 کیلومتر و 8 ایستگاه به حدود 50 هزار نفر در روز رسیده است و در واقع به حدود 6 برابری جذب مسافر رسیده‌ایم.

مدیر شرکت راه‌آهن  شهری تهران و حومه( مترو)  اضافه کرد: از اهم اقدامات انجام شده بخش میانی از هشتم آبان سال 1396 می‌توان به عملیات نصب و راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ فازB7-W7 در بخش Outdoor ( تونلی)، عملیات نصب و راه‌اندازی سیستم سیگنالینگ فازB7-W7 در بخش Indoor (  19 اتاق فنی در ایستگاه‌ها) و همچنین عملیات تست و سرد و گرم و راه‌اندازی سیستم ( A utomatic Train Protection) ATP  در محدوده B7-W7 اشاره کرد.

وی  در ادامه به اهم اقدامات  انجام شده در  بخش میانی خط 7  از تاریخ هشتم آبان 96 گفت: نصب و راه‌اندازی 27 واحد تهویه طبق سناریوی طراحی، عملیات اجرایی 9 شفت میان‌تونلی و تکمیل عملیات اجرایی 4 شفت میان تونلی از مواردی است که در این خط انجام شده است.

امام در ادامه در ارتباط با زمان بهره‌برداری شفت‌های میان تونلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 شفت میان تونلی (محمدیه - مهدیه)، (مهدیه - هلال احمر) و (رودکی - نواب صفوی) در حال بهره‌برداری است. علاوه بر این در مردادماه 98 (آهنگ - محلاتی چهار هواکش)، آبان 98 (تختی-بسیج 5 هواکش)، آذر 98 (بوستان گفت‌وگو - برج میلاد شش هواکش)، دی 98 (هلال احمر-بریانک 7 هواکش)، بهمن 98 (بسیج - آهنگ 8 هواکش)، اسفند 98 (محلاتی - 17 شهریور 9 هواکش) به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر شرکت راه‌آهن  شهری تهران و حومه( مترو)  درباره اهم اقدامات انجام شده از هشتم آبان ماه 96 در خصوص سامانه برق خط 7 مترو گفت: تکمیل و راه‌اندازی 11 واحد LPS، تکمیل و راه‌اندازی دو واحد RIC.RS بریانک و تکمیل RS های موجود، رفع نقص پست برق شمالی و اجرایی شفت عبور کابل 20 کیلووات دائم برق‌رسانی، اجرای کانال و کابل‌کشی 63 K از دوشان‌تپه به پست برق فشارقوی شرقی، تامین و شروع نصب تجهیزات پست برق فشار قوی شرقی، تکمیل 7 مدار کابل 20 کیلووات و اجرای 33 کیلومتر کابل، 20 کیلومتر برای 6 مدار اشاره کرد.

وی افزود: همچنین اقداماتی در حوزه سامانه مخابرات انجام شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی سامانه Gate.CIock،PABX،PA در ایستگاه L7 و M7 و تکمیل CCTV در ایستگاه‌های W7و T7,M7 ,M7,L7,G7 و B7  و محدوده‌ سوزن های ( L7 و R7 )  و راه‌اندازی  سیستم بیسیم تترا  اشاره کرد.

امام تصریح کرد: اقداماتی در حوزه تجهیزات از تاریخ 8 آبان 96 تا به امروز انجام شده است که از آن جمله می‌توان به تامین، نصب و راه‌اندازی 6 دستگاه پله‌برقی در ایستگاه M7 - تامین، نصب و راه‌اندازی 12 ایستگاه پله‌برقی در ایستگاه L7، نصف و راه‌اندازی 4+4 دستگاه پله‌برقی در ایستگاه j7، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه پله‌برقی در ایستگاه T7، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه پله‌برقی ایستگاه Q7 و سفارش 94 دستگاه پله‌برقی و حمل 16 دستگاه از آنها برای ایستگاه‌های فاز بعدی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه( مترو)  در ادامه به اقدامات انجام شده در ارتباط با حوزه روسازی از تاریخ هشتم آبان 96 اشاره کرد و گفت: اصلاح روسازی مسیر در 4 محدوده (حدفاصل ایستگاه‌های) 404 متر جهت افزایش سرعت و ایمنی تردد قطارها انجام شده است.

وی ادامه داد: اصلاح وضعیت عرض خط در محدوده‌‌ایی متناوب به طول 5500 متر، تنظیم بربلندی و هندسه مسیر در طول 2000 متر در نقاط مختلف،تعویض اتصالات معیوب، عملیات جوشکاری مجدد جوش‌های معیوب در مدت 3 ماه، روزنی و بغل‌زنی بیش از 1000 بند جوش معیوب، انجام مطالعات و تست‌های ارتعاشی، استفاده از پدهای ساخت داخل که کیفیت و نتایج جذب ارتعاشی آنها مشابه نمونه‌های خارجی است و نصب سنسورهای حساس و دقیق در مسیر و ثبت اطلاعات دریافتی.

مدیر شرکت راه‌آهن تهران و حومه  ادامه داد: بخش شرقی محدوده بسیج - مهدیه پیش‌بینی می‌شود در مردادماه امسال (عید قربان و یا عید غدیر) به بهره‌برداری برسد که طول خط 8.5 کیلومتر است.

امام در پایان در ارتباط با زمان فازهای بهره‌برداری خط 7 مترو گفت: در مردادماه 98 ایستگاه بسیج و میدان محمدیه، شهریور 98 ایستگاه مولوی، مهرماه 98 ایستگاه شهید نواب صفوی، آبان‌ماه 98 ایستگاه برج میلاد، آذرماه 98 ایستگاه شهید محلاتی، دی‌ماه 98 ایستگاه آهن، بهمن 98 ایستگاه باقرخان و اسفندماه 98 ایستگاه شهدای هفدهم شهریورماه و همچنین ایستگاه‌های A7 , H7 , R7 , U 7 , X7 و Y7  در سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا اینقدر دقیق هم برنامه زمان بندی رو نمیخواد اعلام کنید!
Iran, Islamic Republic of
بشنو و باور نکن
Iran, Islamic Republic of
من اینو باور میکنم که اگر میگن تا آخر سال خط 6 و 7 افتتاح میشه، یعنی فعلنا کار داره و چند سال دیگه افتتاح میشه
مثل مسکن مهر پردیس!
Iran, Islamic Republic of
قرار بود خط 7 ظرف چند ماه تکمیل و بطور کامل راه اندازی شود. الان بعد از قریب دو سال باز وعده سالهای بعد را می دهند. شورای شهر تهران با این همه هزینه و دم و دستگاه به غیر از انتخاب مکرر شهردار و عوض کردن نام خیابانها نمی تواند کار مهمتری در راستای آسایش مردم انجام دهند؟
ب
Iran, Islamic Republic of
فقط باز آدم برای راه اندازی جمع نکنید ؟؟؟ این خط ۷ چندین بار ..‌‌‌‌......‌. شده ویل خرجی نکنید بیت ولمال جواب داره؟؟؟؟؟؟؟