جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نشست اضطراری کابینه انگلیس درباره توقیف نفتکش

دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 695241
کابینه انگلیس به ریاست «ترزا می» روزدوشنبه در زمینه توقیف نفتکش این کشور در تنگه هرمز نشست اضطراری برگزار خواهد کرد.
نشست اضطراری کابینه انگلیس درباره توقیف نفتکش
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر نخست وزیر انگلیس گزارش داد که کابینه دولت لندن روز دوشنبه درباره نفتکش توقیف شده این کشور در خلیج فارس نشست اضطراری برگزار خواهد کرد. 

ریاست این جلسه برعهده ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس است.
این نشست یک روز قبل از انتخاب نخست وزیر جدید در روز سه شنبه و کناره گیری ترزا می برگزار خواهد شد. 

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس به خبرگزاری فرانسه گفته، چیزی که ما از وزرا و مقامات دیگر فهمیدیم این است که در این نشست درباره حفظ امنیت کشتیرانی در خلیج فارس بحث خواهد شد.

«آلیسون کینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفته بود که تشدید تنش‌ها در خلیح فارس به نفع هیچ کسی نیست.وی که با شبکه «اسکای‌نیوز» عربی مصاحبه می‌کرد، گفته: «لندن کلیه گزینه‌ها برای پاسخ به تهران به دلیل توقیف نفتکش انگلیسی را بررسی خواهد کرد.»

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نیز از احتمال اعمال تحریم علیه ایران در پاسخ به توقیف نفتکش انگلیسی خبر داده است. با این حال فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور گفته معلوم نیست اصلا تحریمی وجود داشته باشد که بتوان آن را علیه ایران اعمال کرد یا نه. 

نیروی دریای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه به درخواست سازمان بنادر و کشتیرانی ایران یک نفتکش انگلیسی را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کرد.

ایران دلیل توقیف این نفتکش را خاموش کردن تمام سیستم‌های مکانیابی، برخورد با یک لنج تجاری، عدم پاسخگویی به هشدارهای و دستورات مقامات کشتیرانی کشورمان و در نهایت عبور از مسیر مخالف برای ورود به تنگه هرمز عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *