سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۶

سفر ایرانی‌ها به خارج ۶ درصد کمتر شد

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 695119
سفر ایرانی‌ها به خارج ۶ درصد کمتر شد
به گزارش جهان نيوز، سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور در سه ماه نخست امسال حدود ۶.۵ درصد کمتر از سال قبل شده است. در مقابل ورود اتباع و گردشگران خارجی به ایران حدود ۴۰ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.

آمار سفر‌های ورودی و خروجی در سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ که ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اختیار این خبرگزاری قرار داده است، از تدوام ریزش آمار سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور، حکایت دارد که جریان آن با افزایش نرخ عوارض خروجی، ارز و بلیت هواپیما از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است.

مجموع سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور در سه ماه نخست فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۴۹ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، دامنه تغییرات آن منفی ۶.۵۲ درصد شده است. در سه ماه نخست سال ۹۷ یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۴۱۴ ایرانی به خارج از کشور سفر کرده بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الحمدلله
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم خوب
کمتر ارز خارج میشه
کمتر هم فساد میشه (عمده سفرهای خارجه تایلند و ترکیه و دبی هست دیگر..)
Iran, Islamic Republic of
اگر خروج ارز اتفاق نمیفتاد، خوب بود. ولی در شرایط فعلی اصلا ضروری نیست. حضرت آقا هم صراحتا اشاره کردند که سفرهای خارجی کم شود.
Iran, Islamic Republic of
امام خامنه ای: «کسانی که عادت کرده‌اند به سفرهای خارجی بروند، این عادت را ترک کنند؛ البته غیر سفرهای زیارتی و حج و عتبات که مورد نظر نیست و این‌قدر خرج و هزینه‌ای هم بر دوش کشور نمی‌گذارد و برکاتی هم دارد؛ سفرهای خارجی تفریحی و زائد را کنار بگذارند.»
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم دلیل افت سفرها عمدتا به دو دلیل باشد اعتبار بیشتر پیدا کردن ویزای ایرانی در این دولت و دوم برداشته شدن تحریمها و چرخیدن کامل چرخ اقتصاد مانند چرخهای سانتریفیوژ!!!!!!!!!!!
ممد
United States
فقط ۶٪؟؟؟!!! ماشالله.... بالاخره تورهای دبی و تایلند و ترکیه باید نان بخورند!!!!