پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
روزنامه تلگراف:

انگلیس احتمالا ایران را تحریم کند

يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 695104
یک روزنامه انگلیسی از احتمال مصادره دارایی‌ها و تحریم ایران در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس خبر داد.
انگلیس احتمالا ایران را تحریم کند
به گزارش جهان نيوز، روزنامه «تلگراف» در نسخه روز یکشنبه خود گزارش داد که «جرمی هانت» وزیر خارجه بریتانیا قرار است در جلسه‌ای که پس‌فردا با پارلمان این کشور خواهد داشت، طرحی برای مصادره اموال و دارایی‌های ایران در انگلیس بدهد.

روزنامه تلگراف که این موضوع را در صفحه اول خود افشا کرده نوشت طرح احتمالی مصادره اموال و دارایی‌های ایران در بریتانیا، برای تلافی توقیف نفتکش انگلیسی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی در خلیج فارس است.

بر این اساس، کابینه وزیران انگیلس در حال طراحی تحریم‌هایی برای اعمال علیه ایران هستند و هانت نیز قرار است روز دوشنبه اجرای بسته اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را که شامل مصادره احتمالی دارایی‌های ایران می‌شود، اعلام کند.

تلگراف به نقل از منابع خود می‌نویسد که انگلیس همچنین ممکن است خواستار بازگشت تحریم‌های اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه ایران شود که ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام یا همان توافق هسته‌ای) لغو شده بود.

وزیر خارجه انگلیس شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود کمیته واکنش اضطراری دولت انگلیس (کبرا) شرایط را مفصل مورد بحث قرار داده و روز دوشنبه بیانیه‌ای درباره اقداماتی که لندن اتخاذ خواهد کرد به پارلمان ارائه خواهد شد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) این نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرحامی جنایات جنگی عربستان دریمن است.
دولت انگلیس جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان دروغین حقوق بشرحامی جنایات جنگی رژیم کودک کش صهیونیستی در نوارعزه و سوریه و... است.
سعودی ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
صهیونیست ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
تروریست ها با پشتیبانی انگلیس جنایت می کنند.
حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی حمایت ازتروریسم است.
انگلیسی ها حق حضور درخلیج فارس و منطقه خاورمیانه را ندارند.